حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • نهج البلاغه در فضای مجازی منتشر شود
    شناسه : 5706
    3
    نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به توجه نسل جدید به فضای مجازی گفت: فراز‌های نهج البلاغه باید در فضای مجازی به روش‌های درست منتشر شود.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار با اعضای بنیاد بین المللی غدیر با اشاره به اهمیت مسئله غدیر و ترویج آن در کشور گفت: در بیان واقعه غدیر نباید کوتاهی کرد و اصل این واقعه باید به گوش جهانیان برسد. بی توجهی و کم کاری مسلمانان در طول تاریخ باعث شد که به نقش حضرت علی (ع) در اسلام به صورت شایسته توجه نشود.نهج البلاغه در فضای مجازی منتشر شود

    وی افزود: امام خمینی (ره) در زمان حیات خود توانست بخش اعظمی از این کم کاری را جبران کند و باعث زنده شدن اسلام و شیعه شود.

    ناصری با تاکید بر اهمیت آیه مباهله و روز مباهله، افزود: این آیه به تنهایی اثبات کننده همه چیز است و همانطور که در این آیه اشاره شده، حضرت علی (ع) نفس پیامبر (ص) محسوب شده و در این آیه نقش حضرت فاطمه (س)، امام حسن (ع) و امام حسین (ع) به درستی تبیین شده است.

    وی شخصیت امام علی (ع) را یک شخصیت جهانی و بین المللی بعد از پیامبر (ص) دانست و تاکید کرد: شیعه در دنیا نتوانسته خود و اهل بیت(ع) را به درستی نشان دهد و هنوز در این زمینه ضعف وجود دارد.

    امام جمعه یزد تصریح کرد: رایزنی فرهنگی، ترویج تشیع و انقلاب از طریق مقالات و پیش گرفتن سیاست‌های لازم در راستای شناساندن شخصیت امام علی (ع) به جهانیان از جمله اقداماتی است که باید برای تحقق این مهم انجام شود.

    ناصری با بیان اهمیت نقش نهج البلاغه در زندگی و آشنایی نسل جدید با فراز‌های این کتاب شریف، بیان کرد: نسل جدید باید با فراز‌های این کتاب آشنا شوند و حکمت‌های نهج البلاغه را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

    وی افزود: ارتباط نسل جدید با فضای مجازی قوی‌تر است و به همین دلیل باید فراز‌های نهج البلاغه را توسط فضای مجازی ترویج داده و به این نسل بشناسیم.

    نماینده ولی فقیه، آگاه سازی معلمان و دانش آموزان در مدارس نسبت به ولایت امیرالمومنین (ع) و ائمه اطهار را مسئله مهمی دانست و گفت: اگر بتوانیم حدیث ثقلین را به درستی به نسل بعد انتقال دهیم، توانسته ایم نقش خود را در زمینه انتقال واقعیت واقعه غدیر و شخصیت امام علی (ع) به درستی ایفا کنیم.

    گفتنی است؛ بنیاد بین المللی غدیر مجموعه‌ای مستقل در سراسر کشور در جهت ترویج واقعه غدیر و بیان نقش حضرت علی (ع) در اسلام در سراسر جهان است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.