حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • نهج‌البلاغه‌پژوهی در برنامه‌های دانشگاه‌ها قرار گیرد
    شناسه : 2469
    4
    استاد دانشگاه شهید بهشتی: دانشیار گروه تاریخ و تمدن ملل اسلامی دانشگاه شهید بهشتی تهران با تأکید بر ضرورت انجام کار پژوهشی بر روی نهج‌البلاغه به خصوص در فضای دانشگاه، گفت: متأسفانه قرن‌ها پیش از آنکه ما ایرانی‌ها و شیعیان در این خصوص پژوهش کنیم، این غربی‌ها بودند که به پژوهش در این زمینه پرداختند.
    ارسال توسط :
    پ
    پ
    استاد دانشگاه شهید بهشتی:

    نهج‌البلاغه‌پژوهی در برنامه‌های دانشگاه‌ها قرار گیرد

    دانشیار گروه تاریخ و تمدن ملل اسلامی دانشگاه شهید بهشتی تهران با تأکید بر ضرورت انجام کار پژوهشی بر روی نهج‌البلاغه به خصوص در فضای دانشگاه، گفت: متأسفانه قرن‌ها پیش از آنکه ما ایرانی‌ها و شیعیان در این خصوص پژوهش کنیم، این غربی‌ها بودند که به پژوهش در این زمینه پرداختند.

    نهج البلاغهعباس احمدوند، دانشیار گروه تاریخ و تمدن ملل اسلامی دانشگاه شهید بهشتی تهران، ۱۰ اسفند در نشست علمی مجازی با موضوع «گفته آید در حدیث دیگران، نهج‌البلاغه و خاورشناسان»، با بیان اهمیت دانشگاه بیرجند و جایگاه علمی این دانشگاه، به تبیین اهمیت نهج‌البلاغه و معرفی این کتاب پرداخت.

    وی تصریح کرد: جملات به‌کار رفته در این کتاب مایه شگفتی است و حتی می‌توان در تاریخ سیاسی و… کتاب‌های زیادی نوشت.

    استاد دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به تحقیقات محققان و پژوهشگران کشورهای غربی در دوران مختلف تاریخی و با بیان اینکه متأسفانه ما این کتاب را بسیار دیر شناخته‌ایم، اظهار کرد: متأسفانه قرن‌ها پیش از آنکه ما ایرانی‌ها و شیعیان در این خصوص پژوهش کنیم، این غربی‌ها بودند که به پژوهش در این زمینه پرداختند.

    علی زنگوئی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند، نیز در این نشست به امضای تفاهم‌نامه با بنیاد ملی نهج‌البلاغه اشاره و از تلاش‌های این مرکز قدردانی کرد.

    وی در خصوص کتاب نهج‌البلاغه، گفت: این کتاب را می‌توان آیینه وحی نامید؛ نهج‌البلاغه دریای عمیقی است که درهای گرانبهایی در آن یافت می‌شود.

    زنگوئی، به تحقیقات و پژوهش‌هایی که در زمینه این کتاب توسط محققان کشورهای غربی صورت گرفته است اشاره کرد و ادامه داد: این کتاب ذخیره گرانبهایی است و باید با این نعمت‌هایی که داریم استفاده بیشتری از این کتاب کنیم.

    در ادامه این نشست اعضای حاضر در جلسه به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در خصوص موضوع جلسه پرداختند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.