حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • معرفی مفاخر حوزه نهج‌البلاغه در کاشان
    شناسه : 2032
    2
    طرح معرفی مفاخر و شارحان کاشانی نهج‎البلاغه با تلاش فرهنگسرای علامه ‌فیض‌کاشانی در قالب فضاسازی شهری اکران و در فضای مجازی منتشر شد.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    معرفی مفاخر حوزه نهج‌البلاغه در کاشان

    طرح معرفی مفاخر و شارحان کاشانی نهج‎البلاغه با تلاش فرهنگسرای علامه ‌فیض‌کاشانی در قالب فضاسازی شهری اکران و در فضای مجازی منتشر شد.

    به گزارش خبرنگار افتخاری بعثت نیور، محمدحسین واحدیان، مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و شهرداری کاشان، ۱۸ دی‌ماه در سخنانی تأثیر شناخت مفاخر دینی و فرهنگی در تفکر نسل جوان و اثرگذاری آن در الگوپذیری هرچه بهتر و بیشتر جوانان شهرستان، بر اهمیت معرفی مفاخر و مشاهیر با بهره‌گیری از روش‌های مختلف مورد تأکید دانست و اظهار کرد: در راستای اهمیت معرفی ظرفیت‌های ارزشمند حوزه نهج‌البلاغه، فرهنگسرای علامه‌ فیض کاشانی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان تلاش کرد در سال پایتختی نهج‌البلاغه با معرفی سه نفر از مفاخر این شهر برای توسعه و ترویج فرهنگ و آموزه‌های ناب علوی گام بر دارد.
    وی با اشاره به جایگاه رفیع کاشان در حوزه نهج‌البلاغه، معرفی شارحان نهج‌البلاغه را راهی برای آگاهی مردم نسبت به این رویداد فرهنگی دانست و افزود: در این طرح علامه سیدابوالرضا راوندی به‌عنوان نخستین شارح نهج‌البلاغه، علامه قطب‌الدین راوندی نویسنده کتاب «منهاج البراعه فی شرح نهج‌البلاغه» و ملافتح‌اله کاشانی مؤلف کتاب «تنبیه الغافلین و تذکره الغارفین» معرفی شدند.
    واحدیان بیان کرد: منطقه تاریخی و فرهنگی کاشان مفاخر و مشاهیر بیشماری دارد که سازمان از طریق اجرای برنامه‌های متنوع با تلاش فرهنگسراها، به دنبال معرفی این مفاخر است تا هویت کاشان را از منظر مفاخر یادآوری کند و بر همین اساس فرهن‌سرای علامه فیض‌کاشانی با توجه به خلأ موجود در این بخش سعی کرد از طریق این امر در سال کاشان، پایتخت نهج‌البلاغه ایران زمینه‌ای را برای آشنایی با شارحان نهج‌البلاغه مهیا کند.
    جواد کریمی

    انتهای پیام

    ایکنا

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.