حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • مستند دینی به تقویت گردشگری زیارتی کمک می‌کند
    شناسه : 5627
    2
    رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در جلسه امروز خود با وزیر فرهنگ، گردشگری و آثار باستانی عراق گفت: گردشگری دینی بین دو کشور وجود دارد و باید ظرفیت‌ها را در این زمینه شناسایی و گردشگری زیارتی را با تولید مستندهای دینی تقویت کنیم.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی امروز، ۲۱ خرداد در جلسه دیدار خود با حسن ناظم، وزیر فرهنگ، گردشگری و آثار باستانی عراق که در محل این سازمان برگزار شد، ضمن بیان این مطلب گفت: مردم دو کشور گردشگری دینی را به‌خوبی می‌شناسند و ظرفیت سینمایی خوبی در ایران وجود دارد و آماده ساخت فیلم‌های مشترک سینمایی در این زمینه هستیم.

    حجت‌الاسلام ایمانی‌پور افزود: همکاری‌های دانشگاهی خوبی هم در میان دو کشور وجود دارد و این همکاری‌ها در حال گسترش است.

    وی با بیان اینکه ایجاد شرایط گفت‌‌وگو بین نخبگان دانشگاهی یک فرصت همکاری است، تأکید کرد: ظرفیت‌های هنری خوبی هم وجود دارد و گروه‌های موسیقی می‌توانند برنامه مشترک اجرا کنند


    رئیس سازمان فرهنگ در این جلسه که حجت‌الاسلام غلامرضا اباذری، رایزن فرهنگی ایران در عراق نیز حضور داشت، گفت: به دلیل قرابت فرهنگی ایران و عراق هر جا دست می‌گذاریم زمینه همکاری وجود دارد و آقای اباذری از این پس مأمور خواهد بود که زمینه‌های همکاری‌های سالانه دو کشور را تعریف کند.

    ایمانی‌پور در ادامه خطاب به وزیر عراقی گفت: این بار سفر شما به ایران کوتاه است و ما امیدواریم در سفرهای آینده شیراز و اصفهان را از نزدیک ببینید و با صنعت گردشگری در ایران بیشتر آشنا شوید.

    معرفی تمدن ایرانی و اسلامی در عرصه بین‌الملل

    وی با تشریح فعالیت‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: این سازمان در تلاش است با بهره‌گیری از دانش سازمانی و توان کارشناسان مخاطبان خود را با گوشه‌هایی از تمدن کهن ایرانی، اسلام ناب محمدی و دستاوردهای انقلاب اسلامی آشنا کند و پیشرفت‌های علمی، فرهنگی و جاذبه‌های گردشگری جمهوری اسلامی ایران را به مردم جهان بشناساند.

    مستند دینی به تقویت گردشگری زیارتی کمک می‌کند

    رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اظهار کرد: عمده‌ترین وظیفه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اجرای قانون موافقت‌نامه‌ فرهنگی و برنامه‌ مبادلات فرهنگی است، بدین صورت که هر چند سال یک‌بار، طرفین برنامه‌هایی را پیش بینی و آنها را اجرایی می‌کنند.

    وی افزود: نقاط مشترک فرهنگی دو کشور دست‌مایه خوبی برای همکاری‌های فرهنگی است تا بتوانیم اهداف مشترک را دنبال کنیم، از این رو آمادگی این سازمان را برای اجرایی شدن برنامه مبادلات فرهنگی با کشور عراق اعلام می‌کنیم.

    حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور معرفی ایران، اسلام حقیقی و انقلاب اسلامی را از وظایف مهم سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در تعامل و روابط با سایر کشورها برشمرد و گفت: ما با شناسایی ظرفیت‌های مختلف کشورهای از طریق رصد و پایش فرهنگی و نیازسنجی‌، به گسترش همکاری‌های فرهنگی می‌پردازیم.

    ایران‌هراسی و عراق‌هراسی چالش امروز ماست

    وی ادامه داد: امروز، ایران‌هراسی و عراق‌هراسی در هر دو کشور از مهم‌ترین چالش‌های ما است و به دنبال آن هستیم تا با گسترش گفت‌وگوهای فرهنگی، تمام ظرفیت‌ها را برای اقناع افکار عمومی دو کشور به کار بگیریم.

    حسن ناظم، وزیر فرهنگ، گردشگری و آثار باستانی جمهوری عراق نیز در سخنانی، با ابراز خرسندی از حضور در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این دیدار را نشانگر عزم و اراده جدی دو طرف برای پیشبرد فعالیت‌های فرهنگی و گسترش همکاری‌های مشترک دانست.

    وی با تأکید بر روایتگری و مستندسازی ایستادگی‌ها و مقاومت دو کشور در برابر تروریست‌ها گفت: حضور و ایستادگی جمهوری اسلامی ایران در کنار ملت عراق در برابر تروریست‌ها به ویژه داعش برای ما واضح است و این کشور در شرایط سخت در کنار ما ایستاد.

    حسن ناظم تأکید کرد: ما دو جهان مجازی و واقعی داریم، در جهان مجازی برخی واقعیت‌ها را تحریف و به جامعه منتقل می‌کنند، ایران‌هراسی هم ناشی از همین تحریف‌هاست و آن چیزی که در حقیقت وجود دارد، خط بطلان می‌کشد بر آن چیزی که رسانه‌های بیگانه منتشر می‌کنند.

    نمایش همدلی در پیاده‌روی اربعین

    ناظم با اشاره به اینکه سالانه زائران قابل توجهی از ایران برای زیارت اربعین حسینی به عراق سفر می‌کنند، تصریح کرد: مراسم اربعین حسینی از جلوه‌های همدلی و همکاری دو ملت است و نشانگر آن است که ارتباط عمیق فرهنگی بین دو کشور از دیرباز وجود داشته و دو ملت همواره با یکدیگر روابط صمیمانه و دوستانه‌ای دارند.

    مستند دینی به تقویت گردشگری زیارتی کمک می‌کند

    وزیر فرهنگ، گردشگری و آثار باستانی عراق همچنین به پیوندهای تاریخی و فرهنگی بین دو ملت ایران و عراق اشاره کرد و افزود: ما آماده همکاری در زمینه‌های مشترک فرهنگی، هنری، گردشگری و سینمایی با جمهوری اسلامی ایران هستیم.

    بنابر این گزارش، در پایان این دیدار دو طرف هدایایی را از صنایع دستی کشورهای ایران و عراق، به یکدیگر اهدا کرده و با حضور در جمع خبرنگاران به سؤالات آنان پاسخ دادند.

    گفتنی است، وزیر فرهنگ عراق، طی سفری رسمی و با هدف فعال‌سازی توافقنامه‌های مشترک با ایران وارد تهران شده و مورد استقبال رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران قرار گرفته است.

    وزیر فرهنگ، گردشگری و آثار باستانی جمهوری عراق که جمعه، ۲۰ خرداد در صدر هیئتی بلندپایه به ایران سفر کرده است با مقامات فرهنگی جمهوری اسلامی ایران گفت‌وگو و رایزنی خواهد داشت و ضمن سفر به شهرهای قم، مشهد و دیدار با علما و اندیشمندان ایران، از موزه مقاومت در باغ موزه دفاع مقدس، موزه ملی ایران، موزه هنرهای زیبا و کاخ موزه سعدآباد دیدن می‌کند.

    انتهای پیام

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.