حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • مسابقه ۲۰۳۰ با محوریت دعای بیستم و سی‌ام صحیفه سجادیه برگزار می شود
    شناسه : 2149
    4
    مسئول بنیاد صحیفه سجادیه در بابل خبر داد: اکبرزاده از برگزاری مسابقه ۲۰۳۰ با محوریت دعای بیستم و سی‌ام صحیفه سجادیه در ۲۰ اسفند ماه سال جاری خبر دادو گفت: دومین مسابقه مجازی "صحیفه سجادیه" از دعای ۲۴ و ۲۵ این کتاب ارزشمند امام سجاد(ع) بیش از ۴هزار شرکت کننده از استان های مختلف کشور داشت.
    ارسال توسط :
    پ
    پ
    به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، «محمد اکبر زاده» در نشست با حجت الاسلام «رجب نعمتی قرا» سرپرست ستادهماهنگی کانون های مساجد مازندران، «عباس زارع» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و حجت الاسلام «عبدالعلی پوراکبر» از فعالان حوزه صحیفه خوانی با محوریت راه اندازی نهضت صحیفه خوانی در کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به همت ستاد هماهنگی کانون های مساجد مازندران، با اشاره به اینکه موسسه بنیاد صحیفه سجادیه در سال ۹۴ با هدف ترویج و تبلیغ کتاب صحیفه سجادیه تاسیس شد، گفت: این کتاب از یادگارهای ماندگار امام سجاد (ع) است که برای ما ارزش زیادی دارد؛ و تاکنون در راستای ترویج مطالعه آن  نشست‌های علمی، جلسات صمن خدمت برای معلمین و مسابقات حضوری و غیر حضوری زیادی برگزار شد.
    مسئول بنیاد صحیفه سجادیه در بابل با اشاره به اجرای طرح صحیفه خوانی هر هفته یک شب در مساجد بابل، بیان کرد: این طرح با اینکه جدید بود در ۱۵۸ مسجد شب های دوشنبه و سه شنبه پس از اذان مغرب صحیفه‌خوانی به همراه ترجمه دارند.
    اکبرزاده با بیان  اینکه رونمایی از نهضت ملی صحیفه سجادیه خوانی در مساجد کشور در سال ۹۷ در استان مازندران انجام شد، ادامه داد: خداوند متعال را شاکریم این طرح در شهرستان‌ها جا افتاده، ادارات، نهادها، روحانیون و مردم کمک کردند دیدند که طرح بسیار خوبی است. اکنون این طرح به ابتکار بابل در بسیاری از استان ها اجرایی می شود.
     وی درخصوص برگزاری دومین مسابقه غیرحضوری با عنوان “صحیفه سجادیه”که به‌صورت مجازی در پنجم دی ماه سال جاری برای والدین و فرزندان از دعای ۲۴ و ۲۵ صحیفه سجادیه از عربی به فارسی و بالعکس طراحی شده بود اشاره کرد و افزود: با همکاری کانون های مساجد استان مازندران  بیش از ۴ هزار نفر در این مسابقه شرکت کردند؛ بیش از ۸۰ درصد مدارک شرکت کنندگان بالای کارشناسی بود و ۷۰ نفر از طلبه‌ها و روحانیون بودند.
    اکبر زاده یادآورشد: اصفهان با ۸۰۰ نفر، یزد ۶۰۰ نفر، استان مازندران و خوزستان بیش از ۳۰۰ نفر شرکت کننده از استان‌های برتر این دوره از مسابقات صحیفه سجادیه به شمار می روند. کمترین حضور را در خرم آباد و لرستان شاهد بودیم.
    وی با بیان اینکه ۲۵ نفر از ۱۱ استان تمام ۳۰ سؤال را بدون غلط جواب دادند که تصمیم داریم به برترین‌ها نفری ۵۰۰ هزار تومان هدیه نقدی اهدا شود، گفت: حدود ۵۷ نفر یک گزینه غلط داشتند، استان کرمان شرکت کننده‌های خوبی داشت در مجموع به ۹۰ نفر هدیه اهدا خواهیم کرد.
    اکبرزاده از برگزاری مسابقه ۲۰۳۰ با محوریت دعای بیستم و سی‌ام صحیفه سجادیه در ۲۰ اسفند ماه سال جاری خبر داد و بیان کرد: انتظار می رود کانون های مساجد استان زمینه ساز حضور بچه های مساجد سراسر کشور در این مسابقه باشند.
     وی با بیان اینکه پیگیر تبیین و نهادینه شدن صحیفه سجادیه از طریق فضای مجازی و شبکه های اجتماعی هستیم، افزود: در کانال صحیفه سجادیه در شبکه پیام رسان ایتا ۲ هزار نفر عضو داریم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.