حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • محفل قرآنی از سوی مجموعه کلام وحی برگزار می‌شود
    شناسه : 1269
    3
    محفل انس با قرآن به‌ مناسبت اولین سالروز شهادت سردار سلیمانی از سوی مجموعه تخصصی قرآنی ـ تربیتی کلام وحی برگزار می‌شود.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    محفل قرآنی از سوی مجموعه کلام وحی برگزار می‌شود

    محفل انس با قرآن به‌ مناسبت اولین سالروز شهادت سردار سلیمانی از سوی مجموعه تخصصی قرآنی ـ تربیتی کلام وحی برگزار می‌شود.

     

     

     

     

     

     

     

     

    به گزارش بعثت نیوز، محفل انس با قرآن به‌مناسبت اولین سالروز شهادت سردار سلیمانی، فردا، چهارشنبه، ۱۰ دی‌ماه بعد از اقامه نماز مغرب  و عشاء از سوی مجموعه تخصصی قرآنی ـ تربیتی کلام وحی برگزار می‌شود.

    حجج اسلام سیدحسین حقیرالسادات و علی صفرپور ایراد سخن خواهند داشت و حامد علیزاده، قاری بین‌المللی و مهدی خدادادگان، قاری ممتاز، اجرای تلاوت‌ دارند، همچنین محمدجواد قویدل، شاعر و گروه سرود آوای بصیرت نیز به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

    علاقه‌مندان می‌توانند در مسجد جوادالائمه(ع) واقع در مشهد مقدس، توس ۳، ولیعصر ۱ حضور پیدا کنند.

    مسجد جوادالائمه(ع) نیز که در منطقه نسبتاً محروم تهران یعنی سی‌متری جی، ۱۳‌متری حاجیان واقع شده بود، از مساجد محروم محسوب می‌شد. با این حال، دو عامل بسیار مهم در آنجا دست‌به‌دست داد تا این مسجد در این زمینه موفقیت‌هایی داشته باشد. زمینه‌های شکل‌گیری شورای نویسندگان مسجد جوادالائمه(ع)، به اوایل دهه پنجاه شمسی برمی‌گردد. در آن سال‌ها، هیئت امنای مسجد و نیز امامان جماعت، به این نتیجه رسیده بودند که باید در کنار شبستان مسجد، کتابخانه و قرض‌الحسنه‌ای تأسیس کرد تا دامنه حضور مردم در مساجد، محدود به نماز و برنامه‌های منبر نشود. کتابخانه‌های مساجد، محل اعتماد مردم مسلمان ایران بود. آن‌ها با رضایتمندی و اشتیاق، فرزندان خود را تشویق می‌کردند تا عضو کتابخانه‌های مساجد بشوند و در برنامه‌های آن شرکت کنند، چرا که فضای فرهنگی و کتابخانه‌های متعلق به نظام شاهنشاهی را مناسب نمی‌دانستند. و به اهداف و برنامه‌های آن‌ها اعتماد و اعتقاد نداشتند. مردم علاقه‌مند بودند به بهانه کتابخانه و برنامه‌های آن، پای فرزندانشان به مساجد باز شود، به آنجا رفت‌وآمد کنند تا صدای اذان بشنوند، در شبستان مساجد حاضر شوند و همراه دیگران نماز جماعت بخوانند و پایه‌های ایمانشان به اسلام و قرآن قوی شود. به‌همین دلیل جذب کودکان و نوجوانان، از این جهت چندان مشکل نبود. مسئله مهم، محدودیت فضای کتابخانه‌ها، عناوین کتاب‌ها و فقر مالی و سایر امکانات لازم بود.

    انتهای پیام

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.