حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • محرم فرصتی برای سنجش پیامدهای زیان‌بار جدایی از امام و رهبر است
    شناسه : 2845
    4
    معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه گفت: محرم فرصتی برای بازخوانی پیام‌های زیانبار بریدن از امام و پشت کردن به ولی خدا و محروم کردن خود و جامعه از امام(ع) است.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    حجت‌الاسلام و المسلمین سعید روستا آزاد، معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه، ۱۶ مردادماه در گردهمایی مجازی مبلغان محرم ۱۴۰۰ که از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، گفت: براساس آیات متعدد قرآن کریم، بِر و نیکی کاملی وجود ندارد، مگر با حضور و همراهی با امام و دلدادگی با امام و ولی خدا؛ قرآن کریم در آیه ۱۷۷ بقره فرموده است «لَيْسَ الْبِرَّ أَنْ تُوَلُّوا وُجُوهَكُمْ قِبَلَ الْمَشْرِقِ وَالْمَغْرِبِ وَلَكِنَّ الْبِرَّ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ وَالْمَلَائِكَةِ وَالْكِتَابِ وَالنَّبِيِّينَ وَآتَى الْمَالَ عَلَى حُبِّهِ ذَوِي الْقُرْبَى…؛ بر(نیکی) این نیست که انسان به این طرف یا آن طرف رو کند، بلکه بر و نیکی، کسی است که به روز قیامت و خدا ایمان آورده است»؛ در ادامه آیه هم چند صفت برای مؤمن ذکر کرده است. یعنی بر و نیکی به میزان نزدیکی به قله‌های نیکی یعنی اهل بیت(ع) است.

    وی اضافه کرد: در آیه ۱۸۹ بقره «‌وَلَيْسَ الْبِرُّ بِأَنْ تَأْتُوا الْبُيُوتَ مِنْ ظُهُورِهَا وَلَكِنَّ الْبِرَّ مَنِ اتَّقَى وَأْتُوا الْبُيُوتَ مِنْ أَبْوَابِهَا» هم فرموده است که بر و نیکی این نیست که شما از پشت درها وارد خانه‌ها شوید، بلکه برِ، وارد شدن از در خانه است. به همین جهت، پیامبر فرمود «انا مدینةُ العلم و علیٌ بابها». ولایت، بر و نیکی است و هر مقدار ما در این زمینه تلاش کنیم، در واقع به ترویج مکتب اهل بیت(ع) پرداخته‌ایم.

    روستاآزاد تصریح کرد: محرم فرصتی برای بازخوانی پیام‌های زیانبار بریدن از امام و پشت کردن به ولی خدا و محروم کردن خود و جامعه از امام(ع) است؛ در زیارت امام رضا(ع) می‌خوانیم که خدا لعنت کند کسانی را که مردم را بر دوش اهل بیت(ع) سوار کردند، زیرا مردم باید تابع اهل بیت(ع) باشند.

    وی اضافه کرد: در عصر کنونی شاهدیم هرجا پیشرفت و رونق و پیروزی بوده، در اثر توجه به جایگاه ولایت فقیه است که رشحه‌ای از ولایت خدا و اهل بیت(ع) است؛ امام خمینی(ره) با همین ولایت توانستند حمایت مردم را جلب کنند و انقلاب اسلامی پدید آمد و امروز هم شاهدیم با آراء مردم دولت‌های مختلف تشکیل می‌شوند و همین روزها دولت سیزدهم هم مستقر شده و امیدهایی در دل مردم ایجاد کرده است.

    مبلغان بحران جمعیت را گوشزد کنند

    همچنین حجت‌الاسلام والمسلیمن یحیی کمال، مدیرکل تبلیغ عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، گفت: تبلیغ در اسلام جایگاه عظیمی دارد و مهمترین اهداف انبیاء هم هدایت افراد و تبلیغ دین و مبارزه با انحرافات عقیدتی بوده است. مبلغان باید از فرصتی که در اختیار آنها هست و در طول تاریخ اسلام وجود نداشته است، بهره لازم را برای ترویج دین ببرند.

    وی افزود: شعار امسال مسئولیت‌پذیری اجتماعی با ریزموضوع بحران جمعیت تعیین شده است و مبلغان حتماً بایدمردم را نسبت به بحران جمعیتی آگاه کنند.

    کمال تصریح کرد: اولویت اول ما تبلیغ حضوری و سنتی است و تبلیغ مجازی اولویت دوم ما است؛ همچنین مبلغان به محض دریافت حکم و حضور در منطقه، حضورشان را به نهادهای تبلیغی اعلام کرده و گزارش تبلیغی خود را در سامانه ثبت کنند.

    وی گفت: حتماً مبلغان باید دستورات بهداشتی را که از سوی ستاد کرونا اعلام شده، مورد توجه قرار دهند؛ استفاده از ماسک نکته کلیدی است و رعایت فاصله اجتماعی و برگزاری مراسم در فضای باز باید حتماً رعایت شود.

    کمال بیان کرد: نکته دیگر استمرار تبلیغ است و مبلغان باید بعد از بازگشت از منطقه تبلیغی، ارتباط خود را با مخاطبان در فضای مجازی حفظ کنند. همچنین جلب مشارکت‌های مردمی باید در دستور کار مبلغان قرار بگیرد تا تبلیغ تأثیرگذار و کیفی‌تر داشته باشیم.

    وی افزود: نکته دیگر اینکه مبلغان باید حتماً برای آینده به مردم امید دهند تا یأس بر مردم غلبه نکند؛ مقابله با یأس از وظایف مبلغان ما در ایام محرم است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.