حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • مجلس رسالت خودش را نسبت به قانون امر به معروف انجام داده است
    شناسه : 3555
    3
    رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در جمع تعدادی از نمایندگان مجلس گفت: مجلس یازدهم به دعوت الهی یعنی امر به معروف و نهی از منکر توجه و رسالت خود را نسبت به این قانون نشان داد.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور امروز، دوشنبه، ۱۰ آبان‌‌ماه در نشست مشترک ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور و فراکسیون امر به معروف و نهی از منکر مجلس، در محل سالن اجلاس سران طی سخنانی با اشاره به آیه «يَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ» گفت: در دنیایی که قرن ارتباطات هست و دو قدرت مادی عالم در تمام امور اعم از جنگی و اقتصادی در حال مسابقه با هم بودند، انقلابی با شعار «نه شرقی نه غربی» ظهور کرد که معنای آن تحت تأثیر قرار نگرفتن از قدرت‌های شرق و غرب بود.

    وی افزود: اتکال ما در این انقلاب به خدا بود و هدف ایجاد حکومت و سبک زندگی جدید برای جهان با پشتوانه وعده‌های الهی بود. این را ثابت کردیم که می‌توانیم با اتکا به خداوند، جهانی نو از لحاظ اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی ایجاد کنیم و کانون قانونگذاری ما کانون تشریع و موازین دین باشد.

    صدیقی با بیان اینکه حرکت انقلاب به سمت حرکت جهانی قرار گرفته است، تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی با قرار گرفتن در ریل حکومت جهانی و رسیدن به حکومت مهدوی، با دادن شهدای عزیز و نفس مقدس امام راحل ایجاد شد. اساس نظام جمهوری اسلامی براساس آموزه‌های اسلامی بنا شده است، پس در بانک‌های ما نباید ربا باشد.

    وی بیان کرد: وزارت آموزش و پرورش براساس همین آموزه‌ها باید بتواند جوانان و نوجوانان را در راستای گام دوم انقلاب برای پیشبرد اهداف اسلامی در تمامی امور تربیت کند، چرا که فردا روزی، همین جوانان از مسئولان نظام خواهند بود.

    امام جمعه موقت تهران با اشاره به اصل هشتم قانون اساسی مبنی بر حمایت از قانون امر به معروف و نهی از منکر که باید مقابله با تبعیض، فساد، جلوگیری از اختلافات و … داشته باشد، تصریح کرد: فلسفه زندگی این دنیا براساس فرمانبرداری از خداست و مرحله دوم زندگی، رشد معنوی است. همه ما براساس آیه «انما المومنون اخوه» نسبت به یکدیگر وظایفی دارند و باید افراد جامعه را از خانواده خود بدانیم و برای برون‌رفت از مشکلات خانواده خود که چه در شرایط گناه‌آلود هستند و چه در حالت رکود قرار دارند، چاره‌جویی و آن را برطرف کنیم.

    وی با اشاره به اینکه قانون امر به معروف باعث متحد شدن امت می‌شود تا بتوانند مشکلات را برطرف کنند، افزود: همه عالم از جاذبه و دافعه برخوردارند در زندگی حیوانات هم چنین است. با توجه به آیه‌های سوره نمل، زمانی که مورچه‌ای می‌بیند، باقی مورچه‌ها در خطر عبور لشکر حضرت سلیمان(ع) هستند، امر به معروف می‌کند و بقیه را از سقوط نجات می‌دهد. آیا نباید در جامعه، مردم به اندازه یک مورچه عمل کنند و همدیگر را از خطرات حفظ کنند؟ امر به معروف باعث صعود و جلوگیری از سقوط جامعه می‌شود.

     

    صدیقی گفت: اگر مردم سرنوشت جامعه را سرنوشت خود ندانند، این جامعه به جایی نمی‌رسد، لذا قانون امر به معروف جهت نظارت تصویب شد. اما متاسفانه دولت‌های قبل به این قانون بی‌توجهی کردند، ولی مجلس این قانون را بدون اعتنا به دولت تصویب و خودش هم اجرا کرد. مجلس انقلابی، رسالت خودش را نسبت به قانون امر به معروف انجام داده است. در این دوره نمایندگان ملت به این دعوت الهی توجه کردند و حساسیت نشان دادند و فراکسیون امربه معروف تشکیل شد. ستاد امر به معروف، مجری این قانون، در کنار نماینده‌ها ایستاده است. در میان اعضای ستاد، تعدادی از نمایندگان مجلس، وزرا، نمایندگان نیروی انتظامی، حوزه علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی هستند.

    وی تصریح کرد: تشکیل فراکسیون امر به معروف همت بزرگی بوده است. آمران به معروف چشمان بینای جامعه هستند. مجلس باید به مردم، جامعه و وزارتخانه‌ها خوراک فکری و عملی بدهد و قانون‌های حمایتی ویژه‌ای وضع کند. پیوند ستاد و مجلس باعث اقتدار و تثبیت این قانون و باعث اطمینان مردم نسبت به جلوگیری از فساد می‌شود.

    صدیقی در پایان عنوان کرد: ان‌شاءالله قوه قضائیه و دولت به این همبستگی بین ستاد امر به معروف و نهی از منکر و مجلس بپیوندند تا این قانون الهی اجرایی شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.