حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • واگذاری اجرای برنامه‌های روز قرآنی بوشهر به مؤسسه نورالثقلین
    شناسه : 2177
    4
    مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت نورالثقلین بوشهر از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان به‌عنوان مجری برنامه‌های روز قرآنی بوشهر انتخاب شد.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    واگذاری اجرای برنامه‌های روز قرآنی بوشهر به مؤسسه نورالثقلین

    مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت نورالثقلین بوشهر از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان به‌عنوان مجری برنامه‌های روز قرآنی بوشهر انتخاب شد.

     

     

     

     

     

     

     

    به گزارش بعثت نیوز، در تقویم مناسبت‌های استانی بوشهر، روز ۱۶ اسفند به عنوان روز قرآنی این استان نام‌گذاری شده است. دلیل انتخاب این روز نیز بزرگداشت یاد مرحوم آیت‌الله میرزا معتقد اهرمی، کاتب قرآن رمزدار است که از مفاخر قرآنی و شخصیت‌های علمی این استان محسوب می‌شود.

    در سال جاری مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت نورالثقلین به‌عنوان مجری برنامه‌های روز قرآنی بوشهر انتخاب شده و قرار است این برنامه در دستور کار شورای فرهنگ عمومی استان نیز قرار گیرد تا دستگاه‌های اجرایی استان نیز در آن مشارکت داشته باشند.

    در این روز، برنامه‌های گسترده و متنوعی در حوزه قرآن برگزار خواهد شد که بخشی از آن‌ها شامل غبارروبی از مرقد مرحوم آیت‌الله میرزا معتقد اهرمی، دیدار با خانواده ایشان، برگزاری جشنواره و محافل قرآنی، تجلیل از قرآنیان و …. خواهد بود که با همکاری دستگاه‌های دولتی و دیگر مؤسسات قرآنی برگزار خواهد شد.

    میرزا حسین معتقد اهرمی عالم، شاعر و نویسنده سده ۱۴ قمری متولد اهرم شهرستان تنگستان بود. معتقد اهرمی تحصیلات ابتدایی اش را در خورموج گذراند. سپس عازم عراق شد و در حوزه های علمیه درس دین آموخت. معتقد دارای چندین اثر به نظم و نثر و به فارسی و عربی است. او شیفته امام زمان بود و درباره ایشان کتاب هایی نوشت و اشعاری سرود. بر اساس شعری که دوست وی مفید شیرازی در تذکره مراه الفصحاه از وی نقل می کند، او بیش از چهل سال از زندگی اش را در غم غیبت امام زمان و یافتن راهی برای کاستن و رفع ایم غم سپری کرده است.

    انتهای پیام

    ایکنا

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.