حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • فارس در آخرین زمستان قرن «کتاب باران» می‌شود
    شناسه : 1194
    4
    مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس از برگزاری ویژه‌برنامه کتاب باران در فارس خبر داد و علاقه‌مندان را به شرکت در سلسله نشست‌های آموزشی مجازی کتابخانه‌های عمومی فارس دعوت کرد.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    فارس در آخرین زمستان قرن «کتاب باران» می‌شود

    مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس از برگزاری ویژه‌برنامه کتاب باران در فارس خبر داد و علاقه‌مندان را به شرکت در سلسله نشست‌های آموزشی مجازی کتابخانه‌های عمومی فارس دعوت کرد.

     

     

     

     

     

     

     

    به گزارش بعثت نیوز از فارس، روح‌الله منوچهری، مدیركل كتابخانه‌های عمومی فارس امروز، ۲۹ آذرماه در جمع خبرنگاران از برگزاری کارگاه‌های آموزشی مجازی «کتاب باران» ویژه فصل زمستان خبر داد و گفت: این برنامه در ادامه ویژه برنامه‌های مجازی آموزشی، فرهنگی و ترویجی کنابخانه‌های عمومی برگزار می‌شود.

    وی اضافه کرد: در این طرح هفت کارگاه با موضوعات مختلف ویژه رده‌های سنی متفاوت پیش‌بینی شده است که از روز نخست دی‌ماه به‌مدت سه ماه و با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت عموم مردم و به ویژه اعضای کتابخانه‌های عمومی  برگزار می‌شود.

    مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس در خصوص جزئیات این برنامه بیان کرد: کتاب باران با محورهای خواندن و مطالعه، آشنایی با صحیفه سجادیه، قصه‌گویی، آموزش شعر، بوستان سعدی، خانواده و فرزندان، دانش و فضای مجازی برگزار می‌شود.

    منوچهری به تشریح کارگاه‌های آموزشی مجازی این اداره‌کل در زمستان پرداخت و گفت: این برنامه زمستانی دور چهارم برنامه‌های آموزش غیرحضوری کتابخانه‌های عمومی است. این برنامه‌ها فروردین‌ماه سال جاری و همزمان با اوج‌گیری شیوع کرونا به‌صورت مجازی شروع شد و در تابستان و پاییز در قالب کارگاه‌های آموزشی مختلف و محافل ادبی ادامه پیدا کرد.

    وی اظهار کرد: طرح کتاب‌باران، روزهای شنبه با کارگاه «آشنایی با روش‌های خواندن و مطالعه: تندخوانی و تقویت حافظه» با تدریس مرضیه نگهداری شروع می‌شود. «خانواده و شیوه‌های مراقبت از فرزندان» با ارائه حسن رهگذر و «آشنایی با صحیفه سجادیه» با تدریس حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا اعوانی دیگر کارگاه‌هایی است که روزهای یکشنبه هر هفته برگزار خواهد شد.

    منوچهری ادامه داد:  دوره « قصه‌گویی و معرفی کتاب برای کودکان به همراه آموزش نقاشی و کاردستی» با تدریس کتابداران کتابخانه‌های عمومی فارس در روزهای دوشنبه برگزار می‌شود و دوره‌های «کارگاه آموزش شعر» با تدریس امیرهمایون یزدان‌پور، «بوستان دوستان : داستان‌هایی از بوستان سعدی» با ارائه مجید اسکندری و «دانش‌آموزان و فضای مجازی» با مدیریت مریم صحرایی به ترتیب روزهای سه‌شنبه تا پنج‌شنبه برگزار می‌شود.

    وی تصریح کرد: این برنامه‌ها شنبه تا پنج‌شنبه ساعت ۱۰صبح و یکشنبه ساعت ۱۸:۳۰ از طریق پیوندskyroom.online/ch/farspl/learning  پخش می‌شود.

    این مقام مسئول در ادامه با اشاره به عدم تعطیلی فعالیت فرهنگی کتابخانه‌های عمومی در ایام خانه‌نشینی افزود: هرچند به دلیل شیوع کرونا برای حفظ سلامت اعضا و کتابداران، خدمات کتابخانه‌های عمومی به‌صورت غیرحضوری ارائه می‌شود؛ در این مدت تلاش کردیم برنامه‌های آموزشی با موضوعات کاربردی و جدید از طریق فضای مجازی برای مخاطبان برگزار کنیم. در دوره زمستانی برگزاری این برنامه‌ها و با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت، ارتقای فرهنگ عمومی و مهارت‌های فردی و اجتماعی مخاطبان به‌ویژه اعضای کتابخانه‌های عمومی، کارگاه‌های متنوعی برنامه‌ریزی شده است.

    منوچهری اضافه کرد: در کنار طرح کتاب باران، برنامه‌های مختلفی آموزشی، ترویجی و فرهنگی در قالب دوره‌ها، کارگاه‌های، نشست‌های کتاب محور و… نیز در فصل زمستان به‌همت کتابخانه‌های عمومی در جای جای استان اجرا خواهد شد.

    انتهای پیام

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.