حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • جهان اسلام نیازمند معرفی علما و چهره‌های بصیر است
    شناسه : 1489
    1
    رئیس جامعة‌المصطفی العالمیه گفت: امروز جهان اسلام نیازمند معرفی علما و چهره‌های بصیر و فعال در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی است.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    جهان اسلام نیازمند معرفی علما و چهره‌های بصیر است

    رئیس جامعة‌المصطفی العالمیه گفت: امروز جهان اسلام نیازمند معرفی علما و چهره‌های بصیر و فعال در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی است.

     

     

     

     

     

     

     

     

    به گزارشبعثت نیوز، حجت الاسلام و المسلمین علی عباسی؛ رئیس جامعة‌المصطفی العالمیه امروز در دیدار شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی کنگره آیت‌الله‌العظمی حسینی شاهرودی ضمن تقدیر از تلاش اعضای کنگره و ابزار امیدواری نسبت به برگزاری همایشی درخور توجه و مطابق شأن این عالم فرهیخته، تصریح کرد: معرفی اسوه‌ها و الگو‌ها و ثبت خدمات ارزشمند علما و فرهیختگان عالم اسلام و انتقال آن به نسل‌های آینده ضروری است.

    وی با تأکید بر اینکه مراجع، قله‌های علمی حوزه‌های علمیه هستند، خاطرنشان کرد: باید ابعاد علمی، خدمات و نقش حوزه‌های علمیه در تولید علم اسلامی برجسته و معرفی شود.

    رئیس جامعةالمصطفی با بیان اینکه با توجه به کمبود زمان تا برگزاری همایش، تلاش و همت دوچندان برگزارکنندگان ضرورت دارد، افزود: جامعة‌المصطفی آماده است در کمیته علمی و اجرایی همایش مشارکت داشته و ضمن برگزاری پیش‌نشست‌های علمی در ایران و عراق، از ظرفیت ارزشمند پژوهشگران خود برای تدوین مقالات علمی استفاده کند.

    وی ادامه داد: ابعاد شخصیتی مرحوم آیت‌الله شاهرودی و ارتباط ایشان با نهضت اسلامی و امام خمینی (ره) نیازمند برجسته‌سازی و توجه ایشان به مسائل اجتماعی و رسالت‌مداری این بزرگوار بسیار حائز اهمیت است.

    حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی با تأکید بر اینکه جهان اسلام نیازمند معرفی علما و چهره‌های بصیر فعال در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی است، اظهار کرد: حمایت زایدالوصف آیت‌الله‌العظمی حسینی شاهرودی از امام خمینی(ره)، نشان‌دهنده بصیرت و اعتقاد ایشان به راه و مسیر نهضت اسلامی است.

    در ادامه حجت‌الاسلام عباس نصیری؛ دبیر علمی کنگره، ضمن ارائه گزارشی از فرایند برگزاری کنگره بین‌المللی آیت‌الله شاهرودی، با تأکید بر اینکه این کنگره به خواست رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و در نیمه نخست مردادماه سال آینده برگزار خواهد شد، به برکات وجودی، رویکرد‌های انقلابی، ابتکارات فرهنگی و اجتماعی مرحوم آیت‌الله شاهرودی اشاره کرد و گفت: آن مرحوم از کودکی، برنامه زیستی خود را بر تقوا پایه‌گذاری کرد و سبک زندگی ایشان می‌تواند الگویی برای نوجوانان و جوانان به شمار آید.

    این محقق و پژوهشگر حوزه علمیه قم با بیان اینکه این کنگره کار را در دو بعد علمی و ترویجی ادامه می‌دهد، اظهارکرد: این کنگره برای شش بعد شخصیتی ایشان مقالاتی در دستور کار قرار داده و شرح زندگانی کامل ایشان نیز در حال جمع‌آوری است که مستند حدیث سرو نیز با همین موضوع در حال تولید و تدوین است.

    دبیر علمی کنگره، جمع‌آوری همه مستندات خطی آیت‌الله شاهرودی را از دیگر رویکرد‌های این کنگره توصیف و اذعان کرد: آیت‌الله شاهرودی مرجع بین‌المللی بود و مرجعیت عام ایشان در کشور‌های حاشیه خلیج فارس و شبه‌قاره نمود بیشتری داشت.

    حجت‌الاسلام نصیری، جامعةالمصطفی را به دلیل گستردگی ارتباطات، بهترین گزینه برای عمل به تأکیدات رهبر فرزانه انقلاب درباره این کنگره برشمرد و از جامعةالمصطفی خواست تا این همایش را از آن خود دانسته، در فرایند برگزاری آن مشارکت فعال داشته باشد.

    انتهای پیام

    ایکنا

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.