حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • علامه حسن زاده آملی به لقاءالله پیوست
    شناسه : 3293
    2
    علامه حسن‌زاده آملی به دلیل عارضه ریوی دارفانی را وداع گفت.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    علامه حسن‌زاده آملی که صبح امروز به علت عارضه ریوی در بیمارستان بستری شدند، متاسفانه ساعاتی پیش دارفانی را وداع نمودند.

    از این عالم جلیل‌القدر و دانشمند شهیر، آثار و تتبعات بسیاری در زمینه‌های معارف اسلامی، حکمت و عرفان، ادبیات، ریاضیات و نجوم و … به رشته تحریر در آورد که از جمله می‌توان به انسان و قرآن، قرآن و عرفان و برهان از هم جدایی ندارند، الالهیات من کتاب الشفاء، انسان کامل در نهج‌البلاغه، خیر الاثر در رد جبر و قدر، حول الرؤیه و رساله امامت، رساله‌ای در میل کلی و مسائل متعدد هندسی و نجومی و پیرامون فنون ریاضی اشاره کرد.

    زندگینامه

    نام اصلی ایشان حسن بن عبدالله طبری آملی است که به حسن‌زاده شهرت دارد. ایشان در اواخر سال ۱۳۰۷ هجری شمسی مطابق با ۱۳۴۷ قمری برابر با ۱۹۲۹ میلادی در (ایرا) از توابع لاریجان آمل دیده به جهان گشود.

    مقدمات علوم حوزوی و فراگیری علوم متداول طلاب را طی شش سال در مسجد جامع آمل آموخت و از محضر علمایی چون آیت‌الله میرزا ابوالقاسم فرسیو، شیخ ابوالقاسم رجایی لتیکوهی، آیت‌الله غروی، آقا شیخ احمد اعتمادی، شیخ عزیزالله طبرسی و مرحوم عبدالله اشراقی بهره برد.

    او در سن ۲۲ سالگی و در شهریور ۱۳۲۹ به تهران رفت و از محضر حضرات آیات‌ میرزا ابوالحسن شعرانی، حاج میرزا مهدی الهی قمشه‌ای، میرزا ابوالحسن رفیعی قزوینی، حاج شیخ محمدتقی آملی، شیخ محمدحسین فاضل تونی، آقا میرزا احمد آشتیانی و سیداحمد لواسانی استفاده کرد.

    در سال ۱۳۴۲ به قم عزیمت نمود و از علامه سید‌محمدحسین طباطبائی و برادرش سید‌حسن طباطبائی و آقا سید‌مهدی قاضی طباطبائی بهره‌ها برد. و از همان سال پیوسته در حوزه علمیه قم به درس و بحث و تحقیق و پژوهش اشتغال داشت.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.