حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • عملکرد ضعیف دستگاه‌ها در اجرای طرح تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن
    شناسه : 1322
    2
    حمید احمدی، حافظ کل و دارنده رتبه اول مسابقات عمان شیوه اجرای طرح تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن را ضعیف دانست
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    عملکرد ضعیف دستگاه‌ها در اجرای طرح تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن

    حمید احمدی، حافظ کل و دارنده رتبه اول مسابقات عمان شیوه اجرای طرح تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن را ضعیف دانست و اظهار کرد: مطالبه مقام معظم رهبری پیرو این طرح به جا و درست بود، اما در اجرا ضعیف عمل شد و با روش کاملاً اشتباه پیش رفت.

    عملکرد ضعیف دستگاه‌ها در اجرای طرح تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن

     

     

     

     

     

     

     

    حمید احمدی، حافظ کل و داور مسابقات قرآن، در گفت‌و‌گو با بعثت نیوز از استان مرکزی، با بیان اینکه پرداختن به حفظ به صورت تخصصی لازم بوده و مقام معظم رهبری نیز سال‌هاست نسبت به این مهم تأکید دارند، اظهار کرد: تاکنون دستگاه‌های مختلف در راستای منویات رهبری اقداماتی انجام داده‌اند، اما تا رسیدن به نتیجه مطلوب فاصله داریم.

    وی تصریح کرد: مطالبه مقام معظم رهبری پیرو تربیت ۱۰ میلیون حافظ به جا و درست بود، اما در اجرا ضعیف عمل شد و با روش کاملاً اشتباه پیش رفت و نتیجه نهایی باعث دلسردی و دلزدگی برخی از افراد شد. متأسفانه در جریان تربیت ۱۰میلیون حافظ بحث آماری و کمی بیشتر از بخش کیفی آن مورد توجه قرار گرفت و آمارها فقط برای این بود که زودتر به فرمایش معظم‌له برسند.

    وی با بیان اینکه حافظان در دو دهه گذشته از جایگاه بسیار خوبی برخوردار بودند تا جایی که مردم از شهرها و روستاها فقط برای دیدن یک حافظ از نزدیک رنج سفر را تحمل می‌کردند، اضافه کرد: مردم می‌دانستند حفظ قرآن کار راحتی نیست و حافظان برای رسیدن به این مرحله باید بسیار تمرین کرده و تمرکز داشته باشند. امروز نیز باید بدانیم تربیت حافظانی در تراز انقلاب اسلامی کار راحتی نیست و برای رسیدن به این نقطه باید تلاش مضاعف صورت گیرد.

    این حافظ کل پرهیز از آمارگرایی در تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن را متذکر شد و افزود: گاه اسامی برخی از حافظان به دلیل شرکت در مسابقات مختلف تکرار شده و نام یک نفر در آمار چند دستگاه ارائه می‌شود، به نظر می‌رسد داشتن بانک اطلاعاتی جامع از حافظان می‌تواند ما را به تحقق مطالبه رهبری نزدیک کند.

    احمدی فرهنگ‌سازی عمومی را عاملی مهم برای تحقق فرمایش رهبری مبتنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن دانست و اظهار کرد: بدون تردید اگر حفظ کلام وحی در جامعه نهادینه شده و خانواده‌ها به این امر مهم توجه ویژه داشته باشند قطعاً شاهد انس هرچه بیشتر عموم مردم با این مصحف شریف خواهیم بود.

    وی توجه به بیانیه گام دوم انقلاب از سوی حافظان و دیگر جامعه قرآنی را ضروری توصیف کرد و گفت: در سرفصل‌های فرمایشات معظم‌له خودسازی، خودباوری، توجه به جامعه و تمدن‌سازی به وضوح به چشم می‌خورد. جامعه قرآنی در تحقق مفاد این فرمایشات می‌تواند بسیار نقش‌آفرین باشند و تربیت ۱۰میلیون حافظ قطعاً به تحقق بیانیه گام دوم در چهل ساله دوم انقلاب کمک می‌کند.

    دارنده مقام اول رشته حفظ نیروهای مسلح و دانشجویان با تأکید براینکه برای تداوم مسیر انقلاب و گسترش آن در جهان نیاز به مؤلفه داریم، اظهار کرد: پیاده‌سازی مفاهیم قرآن در جامعه و عمل کردن به آن رمز گسترش مسیر انقلاب در جهان است، قطعاً تربیت ۱۰میلیون حافظ قرآن تربیت سرمایه‌های انسانی فعال، بصیر، متخصص و انقلابی را به دنبال خواهد داشت.

    وی با اشاره به اینکه از استعدایابی قرآنیان در روستاها و مناطق کم برخوردار نباید غافل شد، بیان کرد: نباید روستاهای محروم را خالی از استعداد ببینیم گاه در این مناطق استعدادهای نهفته‌ای وجود دارند که به دلیل نبود شناخت از بین می‌روند و یا استعدادها زمانی شکوفا می‌شوند که از زمان طلایی آموزش گذشته است.

    احمدی در پایان ضرورت هزینه‌کرد جهت انجام مباحث فرهنگی را مورد تأکید قرار داد و افزود: اگر امروز برای فرهنگ و قرآن هزینه نکنیم، بی‌شک روزی دیگر در مکانی دیگر باید هزینه‌ای چندین برابر داشته باشیم. حفظ قرآن، پرداختن به نکات ترجمه‌ای و تفسیری بسیار لازم است، یک حافظ باید بتواند علاوه بر ارائه محفوظات در بخش‌های دیگر نیز توانایی و استعداد خود را نشان دهد.

    انتهای پیام

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.