حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • صحیفه سجادیه زبان مشترک انسان های امروز است
    شناسه : 2528
    6
    رئیس بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه: حجت‌الاسلام مرتضی وافی، رییس بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه، ظهر دوشنبه در نشست خبری مؤسسه و بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه با بیان اینکه امام سجاد علیه السلام، طلایه دار علمی است، گفت: حرکت‌های علمی و فرهنگی امام سجاد، مغفول مانده است و نتوانسته‌ایم حقیقت جریان امامت و هدایت امام سجاد (ع) را به درستی ترسیم کنیم.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    رئیس بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه:

    صحیفه سجادیه زبان مشترک انسان های امروز است

    صحیفه سجادیه زبان مشترک انسان های امروز است

     رئیس بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه با بیان اینکه صحیفه سجادیه زبان مشترک انسانهای امروز است گفت: واژه های این کتاب خاص و ریشه در قرآن کریم دارد.

    حجت‌الاسلام مرتضی وافی ظهر دوشنبه در نشست خبری مؤسسه و بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه با بیان اینکه امام سجاد علیه السلام، طلایه دار علمی است، گفت: حرکت‌های علمی و فرهنگی امام سجاد، مغفول مانده است و نتوانسته‌ایم حقیقت جریان امامت و هدایت امام سجاد (ع) را به درستی ترسیم کنیم.

    رئیس بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه یکی از اهداف شکل‌گیری این بنیاد را بررسی بعد علمی و تربیتی امام سجاد در نهضت علمی و فرهنگی دانست و گفت: یکی از راه‌های شناخت سیره و منش امام سجاد (ع)، بررسی دعاها و آثار این امام است. این دعاها، معیار و میزان حرکت امام برای انتقال پیام‌های دینی به مسلمانان است و ایشان در ادعیه به دنبال اصلاح و ترقی نگاه‌ها و حفظ معرفت دینی بوده‌اند.

    وی صحیفه سجادیه را نسخه کامل برای زندگی و عصاره معارف اهل بیت دانست و گفت: این صحیفه شامل دعاهایی برای ارتباط و خلوت انسان با خودش، ارتباط انسان با خالق هستی، ارتباط انسان با طبیعت و مخلوقات و همچنین ارتباط انسان با جامعه است.

    حجت‌الاسلام وافی افزود: صحیفه سجادیه به انسان می‌آموزد که دارای نقصان معرفتی است و سپس به او می‌گوید که باید بیاموزی و حرکت کنی و می‌گوید که چه چیزهایی را و چگونه باید بیاموزی. این صحیفه دارای مضامین وحیانی در قالب زبان بشری است.

    رئیس بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه با اشاره به ویژگی‌های ادعیه امام سجاد (ع) گفت: این ادعیه برای همه حالت‌های انسان اعم از شادی، غم، امیدواری و… حرف دارد و منحصر در مصیبت‌ها نیست بلکه باعث ترقی و تنظیم بینش انسان است لذا مراجع تقلید تاکید دارند که صحیفه سجادیه باید کتاب درسی حوزه و دانشگاه شود.

    وی صحیفه سجادیه را نیاز امروز انسان برای انس و خلوت دانست و گفت: صحیفه سجادیه، زبان مشترک انسان امروز است و کسانی که با صحیفه انس می‌گیرند، می‌دانند که این واژه‌ها و کلمات، معمولی نیستند و نشأت گرفته از واژه‌های قرآن هستند.

    حجت‌الاسلام وافی افزود: دعاهای صحیفه سجادیه دارای سیر است و فرازهای آن در ارتباط با یکدیگرند و انسان را بر اساس یک زبان ساده فطری از نقطه‌ای به یک نقطه هدفمند معرفتی می‌رساند.

    رئیس بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه با اشاره به ضرورت ایجاد انگیزه و رغبت برای ترویج صحیفه سجادیه گفت: این صحیفه، سفارش شده امام زمان است و باید مجموعه‌هایی در کشور باشند تا این ادعیه را مورد توجه قرار دهند و صحیفه سجادیه باید در مراکز قرآنی و فرهنگی در ذیل قرآن و عترت تعریف شود.

    وی فعالیت ارگان‌های مختلف در راستای ترویج صحیفه سجادیه را ضروری دانست و گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه، رسانه ملی و سازمان تبلیغات اسلامی در این زمینه نقشی اساسی و محوری دارند.

    حجت‌الاسلام وافی با اشاره به فعالیت‌های بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه در جهت ترویج این صحیفه گفت: بعد از ثبت این بنیاد، در چهار عرصه جدی، راهبردهایی را تعریف کردیم و برای سال ۱۴۰۰ برنامه‌های مختلفی داریم و مؤسسات و عناصر فعال، ناشران داخلی، اساتید، کتاب‌ها و فعالیت‌هایی که در راستای ترویج صحیفه سجادیه بوده است را شناسایی کرده‌ایم.

    رئیس بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه به برگزاری ۴ نشست در چهار سال گذشته توسط این بنیاد اشاره کرد و گفت: مجموعه‌های مختلفی در کشور می‌توانند به ترویج صحیفه سجادیه کمک کنند از جمله «بنیاد صحیفه سجادیه» در اصفهان و مشهد، «کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع)» در هرمزگان و «بنیاد مردمی صحیفه سجادیه».

    وی به برنامه‌های بنیاد اشاره کرد و گفت: در روز میلاد امام سجاد (ع)، نشستی در جمکران با حضور اساتید صحیفه و با هدف انگیزه بخشی به نیروهای فعال در ترویج صحیفه، برگزار می‌شود.

    حجت‌الاسلام وافی برگزاری اولین «کنگره ملی هنری رسانه‌ای زین العباد» را از دیگر برنامه‌های این بنیاد دانست و گفت: این کنگره، بخشی از «طرح ملی پایتخت صحیفه سجادیه» و تکمیل‌کننده «کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع)» در هرمزگان است.

    رئیس بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه رونمایی از سایت جامع بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه را از برنامه‌های این بنیاد دانست و با اشاره به برگزاری مسابقات صحیفه سجادیه گفت: ملاقات با مراجع عظام، مکاتبه با ارگان‌ها و نهادهای مختلف برای ترویج صحیفه سجادیه و راه‌اندازی مرکز تخصصی صحیفه سجادیه و رشته مطالعات حدیثی با رویکرد صحیفه سجادیه در حوزه از دیگر برنامه‌های این بنیاد هستند.

    وی افزود: با حوزه علمیه خواهران تفاهمنامه‌ای امضا کردیم و با معاونت پژوهشی حوزه‌های علمیه، نشست‌های صحیفه پژوهی را در برنامه قرار داده‌ایم.

    حجت‌الاسلام وافی نشر کتب مختلف درباره صحیفه سجادیه را از دیگر برنامه‌ها دانست و گفت: پویش‌های مختلفی نیز در این زمینه برگزار کرده‌ایم از جمله پویش «نهضت صحیفه خوانی»، پویش «من صحیفه می‌خوانم» و پویش «من صحیفه را دوست دارم».

    وی افزود: در حوزه شهری و شهروندی جلساتی با معاونت فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم داشتیم و برای ترویج صحیفه در خانه‌ها، برنامه‌ریزی کرده‌ایم. همچنین دفاتر نمایندگی استانی بنیاد را در سال ۱۴۰۰ با هماهنگی و حمایت ائمه جمعه راه اندازی خواهیم کرد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.