حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • شکرانه ۴۳ سال اقتدار با پرچم افتخار + عکس
    شناسه : 4525
    4
    راهپیمایی سراسری یوم‌الله ۲۲ بهمن از ساعت ۹:۳۰ به طور رسمی در سراسر ایران اسلامی آغاز شد و مردم تهران امروز عمدتاً به شکل خودرویی و موتوری، به شکرانه ۴۳ سال اقتدار، با حمل پرچم‎‎ جمهوری اسلامی، رزمایشی از عشق و علاقه به انقلاب و این سرزمین را به نمایش گذاشتند.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    راهپیمایی سراسری یوم‌الله ۲۲ بهمن و مراسم بزرگداشت چهل و سومین فجر انقلاب اسلامی از ساعت ۹:۳۰ به طور همزمان در تهران و حدود ۱۵۰۰ شهر و ۳۰۰۰ روستا آغاز شد. این مراسم در شهرهای قرمز کرونایی از جمله تهران به‌صورت خودرویی و موتوری بود و حدود ۲۰۰ خبرنگار و تصویربردار خارجی و ۶۵۰۰ خبرنگار، عکاس و تصویربردار داخلی آن را پوشش دادند.

    اجرای چتربازان نیروهای مسلح، انجام عملیات نمایش هوایی، اجرای سرود توسط رزم‌نوازان دژبان ارتش، گلباران مردم توسط بالگردهای ارتش و قرائت قطعنامه سراسری یوم‌الله ۲۲ بهمن از جمله این برنامه‌های مراسم چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در میدان آزادی تهران بود.

    با وجود اینکه ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی اعلام کرده راهیپمایی در شهرهای قرمز به صورت خودرویی و موتوری انجام می‌شود، اما در تهران عده‌ای از جمله جمعی از نوجوانان و جوانان در خیابان مشاهده شدند که با پای پیاده و با در دست داشتن تصاویر سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی، پرچم مقدس کشورمان و نیز تصاویری منقش به شعارهای دشمن‌شکن و انقلابی به سمت میدان آزادی در حال بودند.

     


    در مسیرهای منتهی به میدان آزادی غرفه‌های فرهنگی و بصیرت‌افزایی برپا شده بود که به اجرای برنامه‌های فرهنگی، اجرای سرود و روایت‌های انقلابی مشغول بودند. همچنین واحدهای سیار واکسیناسیون نیز در این مسیرها مستقر شده‎ بودند و راهپیمایان می‌توانستند جهت واکسیناسیون از این مراکز استفاده کنند.

    در میدان انقلاب اسلامی تلویزیون قدیمی نصب شده بود که آرشیوهای مربوط به زمان انقلاب اسلامی را نمایش می‌دهد. همچنین در میدان آزادی پرچم آمریکا از سوی تعدادی از روحانیون و طلاب به آتش کشیده شد. همچنین مسیر راهپیمایی از سوی بالگرد گلباران شد.

    همزمان با اقصی نقاط ایران اسلامی، در خلیج همیشه فارس ناوها و ناوشکن‌های سهند، سبلان و جماران و قایق‌های تندور رژه دریایی داشتند و پیام اقتدار و قدرت ایران سربلند را به تمام جهان مخابره کردند و در بعضی از مناطق کشور با وجود اینکه بارش باران را داشتیم اما این بارش مانع از حضور مردم در خیابان‌ها نشده بود.

    در مراسم امروز قطعنامه پایانی در ۶ بند قرائت شد که در بخشی از آن آمده است: «ملت شهید پرور و خداجوی ایران اسلامی، تحت هدایت و رهبری هوشمندانه مقام معظم رهبری و بر حسب بینش انقلابی خود، نیک دریافته است که دشمن کژ اندیش و اهرمن خوی می‌کوشد که با تهاجم ترکیبی و با بهره‌گیری از دیکتاتوری رسانه‌ای، اقدامات فخرآفرین و حماسه‌های بزرگ پیشرفت در عرصه‌های گوناگون را کم‌رنگ و بی‌اهمیت نشان دهد؛ از این رو، از تمامی دستگاه‌های ذیربط بخصوص رسانه ملی و همچنین اندیشمندان، اهل قلم و افسران جنگ نرم می‌خواهیم که در جـهاد گسترده تبیین، ترفـندهای دشمنان را نقش بر آب کرده و مردم ایران، نسل جـوان و نیز افکار عمومی مسلمانان و جهانیان را از دستاوردهای بزرگ ملت ایران در پرتو انقلاب اسلامی آگاه سازند.

    ادامه مسیر پر فروغ انقلاب اسلامی، درس‌آموزی و عمل به بیانیه گام دوم انقلاب است و با جهاد تبیین به عنوان فریضه قطعی و فوری می‌توان به بلندای تشخیص نیاز لحظه و قله‌های رفیع آن دست یافت و ارتقای روز افزون حوزه‌های علمی و فناوری، اقتصادی و نظامی و بویژه استیفای کامل حقوق هسته‌ای ملت ایران و تقویت روز افزون بنیه صنایع بازدارنده دفاعی و موشکی را مطالبه همگان دانسته و ضمن محکوم نمودن مواضع مقامات ارشد غربی درباره مبانی دفاعی ایران، با تقدیر از تلاش‌های تیم مذاکره‌کننده، خواهان تبعیت از منویات ولی امر مسلمین و توجه به قوانین مجلس شورای اسلامی با تکیه بر عزم خلل‌ناپذیر جوانان مومن انقلابی کشور در فتح قله‌های پیشرفت و توسعه کشور هستیم.

    ما ملت انقلابی و استکبارستیز ضمن حمایت از رویکرد جدید دولت بر ایجاد تعادل و توازن در تعامل با کشور ها و وقوف کامل به نقشه‌های شوم شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار و آگاهی از جنگِ شناختی و رسانه‌ای دشمن، هرگونه مداخله و شبه‌افکنی و تخریب چهره نظام مقدس جمهوری اسلامی را خیال خام دانسته و از پیشرفت‌ها و دستاوردهای بزرگ در حوزه‌ علم و فن‌آوری، نظامی، امنیتی و سیاسی حمایت قاطع نموده و آمادگی خود را برای جان‌فشانی و دفاع در مقابل هرگونه تهدید احتمالی اعلام می‌نماییم.»

    شکرانه 43 سال اقتدار با پرچم افتخار + فیلم

    تصاویری که امروز از لنز دوربین‌های رسانه‌های داخلی و خارجی ثبت و ضبط شد، اقتدار و عزت ایرانی را به رخ کشاند و این تصاویر اثبات کرد تبلیغات و تحلیل‌های رسانه‌های بیگانه و معاند و کارشناسان مواجب‌بگیر آنها همگی پوچ و بی‌پایه و اساس بود و همچنان انقلاب اسلامی پویا، زنده و پیش‌رونده است.

    امروز ایران اسلامی سراسر غرق در شادی و شکر الهی به پاس ۴۳ سال اقتدار و شکوه و عظمت بود مردم این مرزوبوم با در دست داشتن پرچم سه رنگ کشورمان چه آنهایی که در شهرهای قرمز به صورت خودرویی به این راهپیمایی پیوسته‌ بودند و چه آنهایی که در سایر نقاط کشور با پای پیاده در جمع راهپیمایان حضور یافته‌ بودند، عشق و علاقه خود را به وطن به نمایش گذاشتند.

    با توجه به  همزمانی چهل‌وسومین سالگرد فجر انقلاب اسلامی با روز جمعه، تدبیری اندیشده شده بود تا در تهران راهپیمایی به نماز جمعه متصل شود، لذا بعد از انجام راهپیمایی و برگزاری برنامه‌های متنوع در طول مراسم و میدان آزادی، سخنرانی رئیس‌جمهور در مراسم نماز جمعه در مصلای امام خمینی(ره) انجام شد. بر همین اساس مصلای بزرگ امام خمینی(ره) تهران نیز مملو از جمعیت و نمازگزارانی بود که شعرسرایی میثم مطیعی مداح اهل بیت(ع) حول محور مقابله با مفسد اقتصادی، شرایط کنونی کشور و وضعیت اسف‌بار خودروسازان را شنیدند و با تکبیر  از آن استقبال کردند.

    شکرانه 43 سال اقتدار با پرچم افتخار + فیلم

    متأسفانه ویروس منحوس کرونا و همه‌گیری آن  و از سوی دیگر افزایش تعداد شهرهای قرمز امکان راهپیمایی همانند سال‌های گذشته را از مشتاقان و عاشقان انقلاب، شهدا، امام شهدا و ولایت سلب کرده بود. چه بسا اگر شاهد ریشه‌کنی این ویروس منحوس بودیم، دوباره مردم ایران اسلامی با حضور پرشور در سالگرد تولد بزرگترین و باشکوه‌ترین خیزش مردمی قرن، با مشت‌های گره‌خورده خود شعارهای انقلابی و دشمن‌شکن را در سراسر کشور طنین‌انداز می‌کردند، اما با این حال شرایط کرونایی حاضر مانع حضور مردم در خیابان‌ها نشد و شیفتگان انقلاب و میهن اسلامی از ساعتی قبل از شروع رسمی مراسم، با خودرو و سایر وسیله‌های نقلیه حضور پررنگ و چشم‌گیری به عمل آوردند و علی‌رغم تبلیغات و هجمه‌های رسانه‌ای دشمن، معاندان نظام اسلامی و نیز جنگ اقتصادی که علیه این کشور به راه انداخته‌اند، این حضور پررنگ موجب ناامیدی و یأس بیشتر دشمن خواهد شد. مردم ایران اسلامی، با بصیرت و روحیه انقلابی خود اثبات کرده‌اند حفظ آرمان‌ها و صیانت از خون شهدا و دستاوردهای انقلاب اسلامی تکلیفی است که آن را هرگز از یاد نخواهند برد.

    ۴۳ سال قبل بود که ملت ایران تصمیم بزرگ تاریخی را اتخاذ کردند. ملت ایران تصمیم گرفتند در عمل به دستورات الهی و آیه شریفه «فَمَن یَکفُر بِالطّاغوتِ وَ یُؤمِن بِاللهِ فَقَدِ استَمسَکَ بِالعُروَةِ الوُثقی‌ لَا انفِصامَ لَها؛» بساط ظلم و استبداد نظام پوسیده ۲۵۰۰ ساله را با حضور آگاهانه با رهبری امام خمینی(ره) برچینند. تداوم این حضور شجاعانه همراه با مقاومت و پایبندی به ارزش‌های انقلاب، نظام مقدس جمهوری اسلامی را با اقتدار و عزت و ایستادگی در برابر انواع توطئه‌های اقتصادی، فرهنگی و نظامی به ۴۳ سالگی رسانید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.