حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • سرودن ۴ هزار بیت با محوریت نهج البلاغه به همت طلبه پژوهشگر
    شناسه : 4112
    4
    طلبه پژوهشگر عرصه شعر و ادبیات به تبیین چگونگی سرودن ۴ هزار بیت با محوریت فرمایشات امیرالمؤمنین(ع) در نهج البلاغه پرداخت...
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    قهرمان نوری (متخلص به طائر) در گفت و گو  اظهار داشت: چند سال پیش در ایام فاطمیه، در محفلی یکی از دوستان شعری درباره حضرت زهرا(س) گفتند و قرار بر این شد که یک نفر آن را کامل تر کند. بنده همان جا چند بیتی به این شعر اضافه کردم و یکی از رفقا پیشنهاد داد که چه خوب است، شما با محوریت خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) شعری بسرایید.

    وی افزود: همین پیشنهاد جرقه ای شد که به لطف و عنایت بانوی دو عالم حضرت صدیقه کبری(س) موفق شوم با محوریت همین خطبه، ۱۷۸ بیت را در یک قالب و وزن شعری بسرایم و کتاب این اشعار نیز البته به شکل آزمایشی در سه هزار نسخه منتشر شد.

    وی همچنین گفت: بعد ها با توجه به این که بنده در حوزه نهج البلاغه هم مطالعه و هم تدریس داشته ام، زمینه ای فراهم شد که به لطف و عنایت آقا امیرالمؤمنین(ع)، بتوانم در مدت هشت سال با محوریت فرمایشات حضرت در کتاب شریف نهج البلاغه، ۴ هزار بیت بگویم که همه این ها در کتابی به نام “نم از یم” با عنوان دیوان طائر از سوی انتشارات گنجینه مهر ماندگار، چاپ شد.

    این شاعر آذری زبان ادامه داد: در واقع خطبه ها، نامه ها و جملات قصار امام علی(ع) به انضمام برخی اشعار شخصی خودم در این دیوان گردآوری شده و در مقدمه کتاب متذکر شده ام که چون فرمایشات نورانی امیرالمؤمنین(ع) بسیار فراتر از درک و تصور ماست و باید امام معصوم به تفسیر آن بپردازد، اما با این حال تلاش ما خوشه چینی به سهم و وُسع خودمان از خرمن بی پایان کلام امیر بیان بوده است.

    وی گفت: در همان مقدمه اشاره داشته ام که بنده، نهج البلاغه را به شعر در نیاورده ام بلکه شعرم را از نهج البلاغه آورده ام؛ در واقع این دیوان، نمی از دریای بی پایان مولی الموحدین(ع) است که امیدوارم این تلاش ناچیز مورد قبول حضرت قرار گرفته و این اشعار بهانه ای باشد که مخاطب عام بیشتر به سمت نهج البلاغه به عنوان کتاب انسان ساز و سعادت بخش، گرایش پیدا کند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.