حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • «راز رسانه» نادر طالب‌زاده تجدید چاپ شد
    شناسه : 5385
    1
    در آستانه برگزاری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، مجموعه دو جلدی «راز رسانه»؛ گفتارها و گفت‌‌وگوهای رسانه‌ای مرحوم نادر طالب‌زاده تجدیدچاپ و روانه بازار نشر شد.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    به نقل از روابط عمومی جشنواره عمار، در آستانه برگزاری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، مجموعه دو جلدی «راز رسانه»؛ گفتارها و گفت‌وگوهای رسانه‌ای مرحوم نادر طالب‌زاده، تجدیدچاپ و روانه بازار نشر شد. «راز رسانه»، گامی است در جهت تبیین مبانی نظری و بایدهای رسانه‌های انقلاب اسلامی و شناخت سیاست‌های رسانه‌های غربی که در دو جلد منتشر شده است.

    بنا به این گزارش، دفتر اول «راز رسانه» از چهار فصل تشکیل شده که فصل نخست زندگی‌نامه و فعالیت‌های مرحوم نادر طالب‏‌زاده را بررسی می‌کند. فصل دوم با عنوان «رسانه و سیاست»، به بحث‌های مهمی همچون، «نسبت هنر و ایدئولوژی»، «تصویر انقلاب اسلامی در رسانه‌های غربی»، «مبارزه با تحقیر رسانه‌‌ای غرب»، «سیاست‌گذاری در حوزه رسانه»، «جنگ نرم و استراتژی رسانه‌های داخلی» و «رسانه، فقط پیام نیست» و… می‌پردازد. در این فصل بحث‏‌های مهمی درباره بایدهای رسانه‌های انقلابی و سیاستگذاری رسانه‌ای و نقد سیاست‌های رسانه‌های غربی مطرح می‌شود.

    فصل سوم در ۸۰ صفحه به زندگی، اندیشه‏‌ها و نگاه شهید سیدمرتضی آوینی درباره مستند رسانه و سینما پرداخته می‌شود. اطلاع از اینکه شهید آوینی گفته بود: طالب‌زاده، «دیده‌بان انقلاب» و «چشم تیزبین انقلاب» است، این کتاب و خصوصاً این فصل را خواندنی‌تر می‌کند.

    موضوع فصل چهارم نیز نسبت فرم و محتوا در برنامه تلویزیونی «راز» است که در سال‌های پخش در سیما با استقبال مواجهه شده بود. چاپ پنجم دفتر اول «راز رسانه» به کوشش یاسر عسگری در ۳۴۲ صفحه، شمارگان ۱۰۰۰نسخه و با قیمت ۸۵ هزار تومان تومان منتشر شده است.

    دفتر دوم «راز رسانه» نیز از چهار فصل تشکیل شده است؛ فصل نخست «مسیحیت از دریچه سینما» را بررسی می‌کند. «قصه مسیح، قصه امروز ماست»، «برنابا، انجیلی که نمی‌شناسیم»، «مسیح این بار مصلوب نمی‌شود»، «تشنگی مسیحیت غرب برای شنیدن حرف‌های جدید» و «جذابیت روایت مسلمانان از مسیح» عناوین گفت‌وگوهای این فصل هستند. فصل دوم با عنوان «کم‌کاری نهادهای فرهنگی و خیزش نو»، به بحث‌های مهمی همچون «هنر انقلاب و مدیریت فرهنگی»، «ضعف نهادهای فرهنگی در فتنه ۸۸»، «ما کم‌کاری کردیم»، «جوان و دین گرایی»، «جنگ نرم و رسالت ما»، «ایران حرف برای گفتن دارد»، «فیلم‌های جشنواره عمار؛ سفیران فرهنگی انقلاب اسلامی»، «جشنواره عمار؛ فرم شکن و گفتمان‌ساز»، «رشد مطالعه، رسالت تاریخی ما»، «میرشکاک، حکیم و عارف و شاعر» و… می‌پردازد. در این فصل بحث‏های مهمی درباره بایدهای رسانه‌های انقلابی و سیاستگذاری و مدیریت فرهنگی رسانه‌ای مطرح می‌شود.

    فصل سوم در بیش از ۱۰۰صفحه به «مواجهه با آمریکا؛ وضعیت کنونی جهان» می‌پردازد و شامل گفتار‌ها و گفت‌وگوهایی درباره فرهنگ اعتراض و بایدهای جنگ فرهنگی با آمریکا، جنبش وال استریت، سیاست سینمای هالیوود، نبرد رسانه‌ای انقلاب اسلامی با غرب، پوشالی بودن دموکراسی غربی، ماجراهای جنگ بوسنی، رسانه و حوزه بین الملل، تصویر ما در غرب و حساسیت رسانه‌های غربی روی رهبر معظم انقلاب است.

    بخش چهارم کتاب هم به «سینما، مستند، راه پیش روی رسانه» از دیدگاه طالب‌زاده می‌پردازد و مباحثی چون «سینمای شریعت، سینمای حقیقت»، «راهکارهایی برای سینما»، «زن در سینما»، «سینما و مهدویت»، «سینمای جنگ ما و سینمای جنگ آن‌ها»، «چشم‌انداز سینمای انقلابی»، «مستندسازی؛ باید‌ها و نباید‌ها»، «جایگاه مستند در تلویزیون» و «رسانه ایران، ایستادگی‌هایش است» بیان می‌شود.

    براساس این گزارش، چاپ دوم دفتر دوم «راز رسانه» نیز در ۳۲۰ صفحه، شمارگان ۱۰۰۰نسخه و با قیمت ۸۰هزار تومان توسط انتشارات «راه یار» منتشر شده است و علاقمندان علاوه بر کتاب‌فروشی‌ها می‌توانند از طریق صفحات مجازی ناشر به نشانی raheyarpub.ir و یا سایت vaketab.ir نسبت به تهیه کتاب اقدام کنند. همچنین این کتاب‌ها در غرفه انتشارات «راه یار» در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز عرضه خواهد شد.

    انتهای پیام

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.