حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • دولت جدید ظرفیت‌های جهاددانشگاهی را دریابد
    شناسه : 2820
    3
    نماینده مردم داراب و زرین‌ دشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های جهاددانشگاهی، گفت: در بحث پشتوانه اعتباری دولت جدید جهاددانشگاهی را ویژه ببیند، زیرا حرکت‌های علمی که در جهاد دانشگاهی انجام می‌شود بسیار مطلوب و پیشرفته است.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    محمدجواد عسکری، نماینده مردم داراب و زرین دشت شامگاه ۱۴ مردادماه در جمع خبرنگاران ضمن تبریک چهل و یکمین سالگرد تأسیس جهاددانشگاهی، گفت: جهاددانشگاهی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خوبی دارد و در راستای سند چشم‌انداز ۲۰ ساله نظام و توسعه کشور قدم‌های ارزشمندی برداشته است اما در بحث پشتوانه اعتباری دولت جدید جهاددانشگاهی را ویژه ببیند، زیرا حرکت‌های علمی که در جهاددانشگاهی انجام می‌شود بسیار مطلوب پیشرفته است.

    وی ادامه داد: براساس افق ۱۴۰۴، باید علم تولید و تکنولوژی صادر کنیم و یکی از مجموعه‌هایی که می‌تواند کشور را در رسیدن به این هدف کمک کند، جهاددانشگاهی است.

    عسکری با تأکید بر اینکه رویکرد نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به جهاددانشگاهی، حمایتی است، ابراز امیدواری کرد: با ارتقای جایگاه حمایتی و همراهی بیشتر دستگاه‌های اجرایی، جهاددانشگاهی بیش از گذشته به ماموریت‌های علمی، پژوهشی و فناورانه خود عمل کند.

    عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز فضای عملی دنیا به گونه‌ای است که در بحث تکنولوژی، تولید علم و برای نمونه در صنایع الکترونیک فضای جدیدی باز شده و هر کس از آن غافل شود، قطعاً عقب می‌ماند.

    وی با تأکید بر اینکه مجموعه‌هایی مانند جهاددانشگاهی باید به طور جد تقویت، همراهی و حمایت شوند تا ظرفیت‌ها را پای کار بیاورند، گفت: اگرچه جهاددانشگاهی با نگاه خوداتکایی آمده اما بالاخره سیستم قانونگذاری کشور باید فضایی ایجاد کند که این نهاد انقلابی بتواند به اهداف نظام که سند چشم انداز ۲۰ساله است، دست پیدا کند.

    عسکری ادامه داد: معتقدم دستگاه‌های اجرایی به خوبی جهاددانشگاهی را نمی‌بینند یا با کارکرد آن آشنایی ندارند، چون این مجموعه یک ظرفیت بالقوه است که اگر بالفعل در بیاید، اتفاقات خوبی رقم خواهد کرد.

    نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نگاه و رویکرد ما شکل‌گیری چنین نگاه‌هایی در تولید علم و فناوری و تکنولوژی برای جهاددانشگاهی است.

    عسکری با بیان اینکه در بعد علمی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خوبی داریم اما برخی مواقع نتوانسته‌ایم هنرمندانه و خلاقانه این ظرفیت‌های بالقوه را به بالفعل تبدیل کنیم، تاکید کرد: باید هم بسترها را فراهم و هم فضا را برای حمایت از جهاددانشگاهی هموار و سهل الوصول کنیم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.