حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • دعوت وزیر ارشاد از هنرمندان برای تزریق آرامش به جامعه
    شناسه : 6259
    3
    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما ملت یکپارچه‌ای هستیم و در شادی و غم همراه هم هستیم و از این رو از همه اهالی فرهنگ و هنر می‌خواهم که به جامعه آرامش تزریق کنند.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    با آغاز سال جدید تحصیلی جدید زنگ هنرستان موسیقی پسران امروز شنبه دوم مهر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به صدا درآمد.

    محمدمهدی اسماعیلی در این مراسم بیان کرد: این مراسم در چند سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا پرشکوه برگزار نمی‌شد ولی امسال با همت پرستاران و کادر پزشکی امکان برگزاری مراسم شروع سال تحصیلی فراهم شده است. سال گذشته در هنرستان دختران سال تحصیلی را آغاز کردیم و امسال در هنرستان موسیقی پسران هستیم. دو هفته پیش هم از چند هنرجوی هنرستان‌ها تجلیل کردیم که در کنکور از رتبه‌های برتر بودند.

    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به درگذشت مرحوم مهسا امینی و اتفاقاتی حواشی آن گفت: ما ملت یکپارچه‌ای هستیم. در شادی‌ها و غم‌ها کنار هم هستیم. کشتی‌گیرمان قهرمان جهان شد، تیم ملی فوتبال ما یکی از قدرت‌های فوتبال دنیا را شکست داد همه با هم خوشحالی کردیم. پس از درگذشت خانم امینی، رئیس‌جمهوری در تماس با خانواده این عزیز ازدست‌رفته، به این نکته اشاره کردند که گویی یکی از اعضای خانواده خود را از دست داده‌اند. اما برخی از این اتفاق، برای التهاب استفاده می‌کنند. امروز هنرمندان باید به جامعه امید ببخشند. باید از دو قطبی کردن جامعه پرهیز کنیم چرا که جامعه ایران یکپارچه است.

    وی ادامه داد: نباید چیزی بگوییم یا بنویسیم که مردم را گمراه کند. نقد و گفت‌وگو پذیرفته است اما اینکه التهاب ایجاد شود و امنیت شهروندان خدشه‌دار شود حتما خط قرمز است. در این روز شروع مهر از همه اهالی فرهنگ و هنر می‌خواهم که به جامعه آرامش تزریق کنند و مردم را به آرامش دعوت کنند. هنرمندان از گفتن مسائلی که شاید حتی حق هم باشد پرهیز کنند زیرا با لحن بد بیان کردن کمک کننده کسانی است که می‌خواهند آرامش کشور را هدف قرار دهند.

    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه وجود پیامبر منشاء پدید آمدنِ آثار فرهنگی و هنریِ بسیاری بوده است ادامه داد: در پایان این چهار سال باید هر استان حداقل یک هنرستان دخترانه و  پسرانه داشته باشد. آموزش هنر، سرفصل عدالت آموزشی و فرهنگی است که در دستور کار است. همه سرزمین ما مستعد پرورش استعدادهاست.

    اسماعیلی تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حامی موسیقی اصیل ایرانی است و البته وجود ضعف‌ها را قبول دارم ولی باید نقاط قوت را هم دید. در یک سال اخیر سالن‌های استاندارد موسیقی در شهرهای مختلف مانند ساری و ارومیه تأسیس کردیم و اراک، کرمان، یزد و سایر شهرها در برنامه آتی ما قرار دارند.

    در عرصه موسیقی روی داشته‌های خود نایستادیم

    محمد خراسانی‌زاده، مدیرکل ارشاد استان تهران در ادامه این مراسم بیان کرد: این یکصد و چهارمین باری است که سال تحصیلی در هنرستان موسیقی شروع می‌شود. در هنرستان موسیقی، هنرستان هنرهای زیبا و هنرستان کمال‌الملک چهره‌های نام‌آشنایی برای هنر این مملکت تربیت یافته‌اند. تلاش کردیم در شهرری دو هنرستان را در سال آینده داشته باشیم. اگر در عرصه موسیقی روی داشته‌های خودمان می‌ایستادیم الان اوضاع ما خیلی بهتر از این بود. مردم ایران این روزها سوگوار عزیز از دست رفته‌ای هستند اما راضی نیستند خانواده‌های دیگری عزادار شوند و هتک حرمت نیروهای امنیتی کشور شود.

    در پایان این مراسم از جمعی از اساتید هنرستان موسیقی پسران تجلیل شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.