حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • نگاهی به منابع بخش معارفی سی و پنجمین دوره جشنواره ملی قرآن دانشجویان
    شناسه : 2013
    2
    بخش معارفی سی و پنجمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور در ۹ رشته برگزار می‌شود. میزبان این جشنواره وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و تا کنون زمان دقیق برگزاری آن اعلام نشده است، اما پیش‌بینی می‌شود در بهمن‌ماه و به صورت مجازی برگزار شود.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    نگاهی به منابع بخش معارفی سی و پنجمین دوره جشنواره ملی قرآن دانشجویان

    بخش معارفی سی و پنجمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور در ۹ رشته برگزار می‌شود. میزبان این جشنواره وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و تا کنون زمان دقیق برگزاری آن اعلام نشده است، اما پیش‌بینی می‌شود در بهمن‌ماه و به صورت مجازی برگزار شود.

    منابع بخش معارفی سی و پنجمین دوره جشنواره ملی قرآن دانشجویان

     

     

     

     

     

     

     

    به گزارش بعثت نیور، سی و پنجمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور تا پایان امسال به میزبانی وزارت بهداشت برگزار می‌شود.‌ در ادامه نگاهی به رشته‌ها و منابع بخش معارفی این دوره از جشنواره می‌اندازیم؛

    بخش معارفی این دوره از جشنواره در ۹ رشته برگزار می‌شود. بر همین اساس در رشته آشنایی با احادیث اهل بیت(ع) کتاب علم و حکمت حجت‌الاسلام والمسلمین ری شهری به عنوان منبع معرفی شده است. در این رشته تنها ترجمه احادیث برای جشنواره در نظر گرفته شده است.

    در رشته آشنایی با مفاهیم نهج‌البلاغه کتاب پیام امام تألیف آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی شرح خطبه‌های ۱۱۱ تا پایان خطبه ۱۲۵ در نظر گرفته شده است. در رشته آشنایی با مفاهیم صحیفه سجادیه نیز کتاب عرفان اسلامی تالیف آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی(جلد دوم از ابتدا تا پایان شرح دعای پنجم) به عنوان منبع معرفی شده است. منبع رشته آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن کریم نیز هفت جزء اول کتاب قرآن ویژه آموزش تالیف مهدی محمودیان در نظر گرفته شده است.

    همچنین در رشته آشنایی با سیره معصومین(ع) نیز کتاب سیره اخلاقی پیامبر اعظم(ص) تالیف محمدرضا جباری و کتاب درسنامه سیره معصومین(ع) اثر محمدحسین واثقی‌راد به عنوان منبع معرفی شده است. در رشته حفظ موضوعی قرآن کریم نیز کتاب حفظ موضوعی قرآن کریم انتشارات سازمان اوقاف و امور خیریه معرفی شده است(۳۰۰ موضوع از آیات اعتقادی، فروغ دین و اخلاقی). منبع رشته احکام نیز کتاب احکام‌ زندگی تالیف حجت‌الاسلام محمدحسین فلاح‌زاده معرفی شده است.‌

    در رشته پرستان معارفی کتاب منشور عقاید امامیه تألیف جعفر سبحانی تبریزی و در رشته سبک زندگی اسلامی ایرانی نیز کتاب «همیشه بهار؛ اخلاق و سبک زندگی اسلامی» تألیف احمدحسین شریفی درنظر گرفته شده است.

    یادآور می‌شود، سی و پنجمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور امسال به میزبانی وزارت بهداشت برگزار می‌شود. زمان دقیق برگزاری این جشنواره هنوز اعلام نشده است، اما پیش‌بینی می‌شود در بهمن‌ماه و به صورت مجازی برگزار شود. این جشنواره تا دوره بیست و چهارم به همت جهاد دانشگاهی برگزار می‌شد، اما از آن دوره به بعد میزبانی از جشنواره به صورت چرخشی به دستگاه‌های دانشگاهی واگذار شد.

    نفرات برتر رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل این جشنواره در بخش آقایان به مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان که توسط جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود، راه خواهند یافت.‌

    انتهای پیام

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.