حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی جزو الزامات تلویزیون است
    شناسه : 1672
    5
    یک کارگردان سینما و تلویزیون گفت: تلویزیون با برنامه‌های نمایشی و غیرنمایشی خود باید بتواند سبک زندگی ایرانی – اسلامی را در جامعه اشاعه دهد.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی جزو الزامات تلویزیون است

    یک کارگردان سینما و تلویزیون گفت: تلویزیون با برنامه‌های نمایشی و غیرنمایشی خود باید بتواند سبک زندگی ایرانی – اسلامی را در جامعه اشاعه دهد.

    بهمنی

    حبیب الله بهمنی در گفت‌وگو با بعصت نیوز ،با بیان اینکه سینما و تلویزیون سبک زندگی ایرانی – اسلامی یکی از الزامات برنامه سازی در تلویزیون است، اظهار کرد: در کارهای نمایشی تلویزیون یکی از الزامات توجه به سبک زندگی ایرانی – اسلامی است، در این رابطه نیز کارهای فراوانی تولید شده، اما هنوز راه برای رسیدن به نقطه آرمانی بسیار است.

    وی افزود: البته برای رواج سبک زندگی ایرانی – اسلامی تنها صدا و سیما وظیفه فرهنگ‌سازی ندارد، بلکه دیگر نهادها هم موظف هستند در این رابطه ایفای نقش کنند. برای مثال در آموزش پرورش یا مراکز هنری این اتفاق می‌تواند رخ دهد، درباره الزام ترویج سبک زندگی ایرانی – اسلامی همین اندازه بگویم امروز بسیاری از بدخواهان انقلاب و مردم ایران درصددند به هر طریق ممکن مردم ایران را از مسیر خود منحرف کنند.

    کارگردان «سیب و سلما» تاکید کرد: راه اندازی شبکه‌های مختلف ماهواره ای گواه این امر است، والاّ چرا باید هزینه‌های آنچنانی را برخی شبکه‌ها تقبل کنند تا برنامه به زبان فارسی روی آنتن بفرستند. این امر نشان می‌دهد آنها از سوی دولت‌ها و قدرت‌های مخالف با ایران اسلامی حمایت می‌شوند.  در این راستا باید در نظر داشت که بخش ویژه از اقدامات آنها معطوف به اقدامات فرهنگی می‌شود.

    بهمنی تاکید کرد: راه مقابله با هجمه فرهنگی که بارها  درباره آن حرف زده شده، اقدامات فیزیکی نیست، چون این روش بارها آزمودن شده و جواب نیز نداده است، اما اگر در این زمینه سرمایه گذاری صحیح انجام شود اقدامات فرهنگی می‌تواند بهترین جواب باشد، البته با توجه به غنای فرهنگی که ما داریم رسیدن به این خواسته نیز چندان سخت نیست.

    این فیلمساز در پایان تصریح کرد:  به نظرم در حوزه ادبیات داستانی ما بسیار قوی هستیم. برای همین توصیه من این است روی آثار اقتباسی نگاهی متمرکز داشته باشیم تا هم به کیفیت دست یابیم هم اینکه بتوانیم مخاطب جوان خود را با آموزه‌های مورد نظرمان بیشتر و بهتر آشنا کنیم.

    انتهای پیام

    خبرگزاری حوزه

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.