حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • تازه‌ترین کتاب عماد افروغ درباره نهج‌البلاغه منتشر شد
    شناسه : 2362
    1

    تازه‌ترین کتاب عماد افروغ درباره نهج‌البلاغه منتشر شد تازه ترین کتاب عماد افروغ با عنوان «گزیده و حس و حالی از نهج البلاغه» به همت انتشارات کتاب نیستان منتشر شد. کتاب «گزیده و حس و حالی از نهج البلاغه» گزیده هایی منتخب از خطبه ها حکمت ها و نامه های نهج البلاغه است که به […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ
    تازه ترین کتاب عماد افروغ با عنوان «گزیده و حس و حالی از نهج البلاغه» به همت انتشارات کتاب نیستان منتشر شد.

    کتاب «گزیده و حس و حالی از نهج البلاغه» گزیده هایی منتخب از خطبه ها حکمت ها و نامه های نهج البلاغه است که به همت عماد افروغ انتخاب و به فراخور توان و فکر و اندیشه خود متونی در شرح و تفسیر آن ها نگاشته است.
    این برداشت ها در واقع حس و حال و اندیشه ای است که افروغ در مواجهه با این فراز های نهج البلاغه در خود شکل گرفته دیده و آنها را تألیف کرده است.
    این کتاب تلاشی است در راستای بیان این باور نویسنده که نهج البلاغه نماد و نمایشی از شخصیتی است که نسبت به درد ها، مشکلات، بی عدالتی ها و بی دینی های حاکم بسیار ناآرام و از نظر محتوایی همانند اسپند روی آتش است و نمی تواند با خونسردی از کنار مشکلات مردم بگذرد. این در حالی است که این چنین منش ها و سلوکی در کشور ما در حال حاضر زیر سؤال می رود و بی توجهی به دردمندی مخاطبان مورد ستایش قرار می گیرد.
    در این اثر فراز هایی از نهج البلاغه انتخاب و تشریح شده است که توأمان با حس حال و نیاز نویسنده و عامه مخاطب ارتباط برقرار کند. افروغ بر اساس ترجمه مرحوم دشتی از نهج البلاغه دست به انتخاب زده است و تأکید دارد که همه آنچه از آن سخن گفته متعلق به بک خطبه یا نامه یا حکمت نیست.
    یادآور می شود، کتاب «گزیده و حس و حالی از نهج البلاغه» به همت انتشارات کتاب نیستان روانه بازار نشر شده و در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.