حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • بررسی حواشی انتخاب خادمان قرآن در مجمع مشورتی شورای توسعه
    شناسه : 2842
    3
    صد و شانزدهمین جلسه مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی در حالی روز ۱۷ مردادماه برگزار می‌شود که جایی برای بررسی حاشیه‌های به وجود آمده در مورد انتخاب خادمان قرآن در بین دستورهای این جلسه در نظر گرفته نشده است و مناسب است که به این مهم پرداخته شود.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    صد و شانزدهمین جلسه مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی یکشنبه، ۱۷ مردادماه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ و با حضور اعضای این مجمع به منظور بررسی چهار دستور به صورت نیمه حضوری برگزار می‌شود.

    بر همین اساس اولین دستور این جلسه بررسی آیین‌نامه اجرایی پرداخت کمک‌هزینه دانشجویی به حافظان و قاریان قرآن کریم است. این آیین‌نامه هر سال با توجه به شرایط روز مورد اصلاحات قرار می‌گیرد و این اصلاحات برای سال ۱۴۰۰ لحاظ می‌شود.

    در ادامه، دومین دستور نیز به بررسی نحوه تحقق «اقدام ۱- ۵ سند آموزش عمومی قرآن کریم» اختصاص دارد. این اقدام به طراحی و تدوین مقررات لازم برای اولویت‌یابی آموزش عمومی قرآن در نظام رسمی و غیر رسمی و تسهیل اجرای سند و پیشنهاد آن به مراکز تصمیم‌گیری و نظارت بر اجرای آن پس از تصویب، اشاره دارد.

    سومین دستور این جلسه، بررسی نحوه تحقق «اقدام ۱ – ۴ سند آموزش عالی» خواهد بود. این اقدام به موضوع طراحی و استقرار نظام ارزیابی، سطح‌بندی و رتبه‌بندی مراکز و گروه‌های پژوهشی و آموزش عالی قرآن و دستگاه‌های عضو شورا با مشارکت دانشگاه و حوزه اختصاص دارد.

    در نهایت نیز در چهارمین دستور این جلسه به بررسی نحوه تحقق «اقدام ۱ – ۵ سند تبلیغ و ترویج» پرداخته می‌شود. این اقدام به موضوع تمهید تأمین منابع مالی تبلیغ و ترویج قرآن به ویژه از طریق گسترش فرهنگ وقف و خیریه اشاره دارد.

    مقرر بود این جلسه ۲۷ تیرماه برگزار شود که به تعویق افتاد.

    در حالی مباحث مورد اشاره در دستور قرار گرفته است که انتظار می‌رفت با توجه به حاشیه‌های به وجود آمده در انتخاب بیست و ششمین دوره تجلیل از خادمان قرآن کریم نیز جایی در بین دستورهای این جلسه داشته باشد، چرا که در جلسات گذشته، هرگاه زمان جلسه نزدیک به برگزاری یک رویداد ملی بوده است، گزارشی از آن رویداد در جلسه مطرح و تصمیماتی نیز در مورد آن اتخاذ می‌شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.