حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • برجستگی ولایت‌پذیری حضرت علی‌اکبر(ع)
    شناسه : 4983
    6
    عضو هیئت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه لرستان با اشاره به برجستگی عبد خدا بودن در زندگی حضرت علی‌اکبر(ع)، گفت: حضرت علی‌اکبر در تمام دوران زندگی خود تابع محض ولی‌فقیه زمان خود بود و در کنار آن به عبودیت، شجاعت، وقار، آزادگی برجسته است. باید جوانان با الگوگیری از این ویژگی‌ها سعادت خود را بیمه کنند.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    حجت‌الاسلام حسین فلاحی‌اصل، عضو هیئت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه لرستان ، ضمن تبریک ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) و روز جوان، اظهار کرد: حضرت علی‌اکبر فرزند امام حسین(ع) و مادر او لیلا بنت مره از بزرگان اهل طائف است.

    وی با اشاره به اینکه به نقل تاریخ زمان شهادت آن حضرت بین ۱۹ تا ۲۵ ساله بوده است، اما شرح حال بسیاری در تاریخ وجود ندارد، اضافه کرد: در زیارت عاشورا دو بار به علی‌اکبر(ع) سلام می‌دهیم.

    فلاحی‌اصل با تأکید بر اینکه شباهت حضرت علی‌اکبر(ع) به رسول خدا در تاریخ مشهور است به طوری‌که آن حضرت از سه جهت چهره، اخلاق و صحبت کردن شبیه رسول خدا بوده است، ادامه داد: جوانان با تأسی به علی‌اکبر(ع) خود را در مسیر سیره و اخلاق نبوی قرار دهند کمااینکه نبی مکرم اسلام بهترین اسوه و الگو برای بشریت و حضرت علی‌اکبر(ع) نیز شبیه‌ترین افراد به آن حضرت است.

    وی با بیان اینکه ویژگی اشبه‌ الناس به رسول خدا(ص) بودن درباره امام رضا(ع)، امام زمان(عج) و حضرت علی‌اکبر بیان شده است، ادامه داد: یکی از ویژگی‌هایی که بر جایگاه و عظمت حضرت علی‌اکبر می‌افزاید آن است که زیارت‌نامه آن حضرت توسط امام معصوم بیان شده است.

    فلاحی‌اصل با اشاره به اینکه در بیانی از امام جعفرصادق(ع) آمده است که علی‌‌اکبر تا لحظه‌ای که شهید شد به اندازه پلک به هم زدنی، در هیچ امری از امور زندگی از پروردگار جدا نبود و این نشان از عظمت فرزند سید و سالار شهیدان است، افزود: داشتن اسوه و الگو در پیشرفت مهم است اما برای جوان، داشتن الگو از اهمیت بیشتری برخوردار است.

    عضو هیئت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه لرستان با اشاره به اینکه حضرت علی‌اکبر به این سبب الگوی جوانان است که هیچ  نقطه ظلمانی در حیات او دیده نشده است، بیان کرد: حضرت علی‌اکبر در تمام دوران زندگی خود تابع محض ولی‌فقیه زمان خود بوده و در کنار آن به عبودیت، شجاعت، وقار، آزادگی و حق‌محوری آن حضرت برجسته است و جوانان با الگوگیری از این ویژگی‌ها سعادت خود را بیمه کنند.

    وی با اشاره به اینکه از جهت امور رفتاری، منطق معاشرت و الگوی ظاهری حضرت علی‌اکبر می‌تواند سرمشق جوانان باشد، اضافه کرد: ویژگی دیگر حضرت علی‌اکبر عبد بودن است کمااینکه در احوالات امام حسین(ع) آمده است که اگر ما مشتاق دیدن پیامبر(ص) بودیم به علی‌اکبر(ع) می‌گفتیم شبیه پیامبر(ص) راه برو و مهم‌ترین ویژگی نبی مکرم اسلام عبد بودن است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.