حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • اعلام زمان برگزاری مرحله کشوری جشنواره قرآنی وزارت علوم
    شناسه : 3396
    3
    دبیر سی و ششمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم با اشاره به آخرین جزئیات این جشنواره، از برگزاری مرحله کشوری آن در بازه زمانی اواخر آذر و اوایل دی‌ماه به صورت حضوری خبر داد.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    دبیر سی و ششمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، در مورد آخرین وضعیت این جشنواره، گفت: جشنواره قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم، از جمله برنامه‌هایی است که در حوزه ترویج آموزه‌های دینی در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود تا دانشجویان از طریق آن بیشتر با کلام وحی مأنوس شوند.

    وی افزود: بر همین اساس امسال برگزاری سی و ششمین دوره این جشنواره بر عهده دانشگاه صنعتی امیرکبیر گذاشته شده است. از زمان مشخص شدن این میزبانی فعالیت‌ها و اقدامات لازم برای برگزاری مطلوب جشنواره آغاز شد و تا این اقدامات تا زمان برپایی مرحله کشوری ادامه خواهد داشت.

    مدیرکل فرهنگی ـ دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر به تشکیل شورای سیاستگذاری برگزاری جشنواره در روزهای ابتدایی دریافت میزبانی اشاره و اظهار کرد:‌ این شورا با حضور اعضایی همچون، ریاست محترم دانشگاه، مدیرکل فرهنگی، نماینده نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه، مسئول بسیج، دبیر کانون قرآن و عترت، کارشناسان قرآنی و … در کمیته‌های مختلف تشکیل شده و تاکنون جلسات متعددی را نیز برگزار کرده است.

    طباطبایی در ادامه به برخی اهداف این جشنواره اشاره و تصریح کرد: ارتقای سطح فرهنگ قرآنی دانشجویان، ایجاد انس و الفت، تقویت روحیه و ارج‌گذاری به فعالیت‌های قرآنی، ‌تشویق نخبگان دینی و قرآنی و شناسایی و معرفی استعداد‌های برجسته در این حوزه از جمله مهم‌ترین اهداف این جشنواره است.

    وی بیان کرد: تشکیل دبیرخانه جشنواره، انتخاب‌های تیم‌های داوری، اقدامات خاص همچون تشکیل‌ گروه‌های اطلاع‌رسانی در فضای مجازی با حضور کارشناسان قرآنی دانشگاه، دریافت آثار دانشگاه‌ها، رونمایی از پوستر، آماده‌سازی تندیس‌ها و … از جمله مهم‌ترین اقداماتی بوده که تا کنون انجام شده است.

    دبیر سی و ششمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم بیان کرد: مرحله دانشگاهی این دوره از جشنواره طی بازه زمانی اردیبهشت‌ماه تا شهریورماه امسال برگزار شد و نفرات راه یافته به مرحله کشوری نیز مشخص شده است.

    طباطبایی با اشاره به اینکه زمان ارسال آثار در بخش‌های مختلف ابتدا تا ۳۰ مهرماه در نظر گرفته شده بود، گفت: بر اساس تصمیمی که اتخاذ شد مقرر شد تا این زمان تا اوایل آذرماه تمدید شود و لذا دانشگاه‌ها تا این تاریخ فرصت دارند، آثار راه‌یافته به مرحله کشوری جشنواره را به دبیرخانه ارسال کنند.

    مدیرکل فرهنگی ـ دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مورد زمان و نحوه برگزاری مرحله کشوری، گفت: بر اساس آخرین تصمیم اتخاذ شده اواخر آذر و اوایل دی‌ماه شاهد برگزاری مرحله کشوری جشنواره خواهیم بود. در زمینه حضوری یا غیر حضوری بودن هم باید بگویم، برخی بخش‌ها همچون فناوری، پژوهشی، ادبی و هنری که مبتنی بر ارسال اثر است به صورت غیر حضوری خواهد بود و بخش آوایی در رشته‌هایی همچون حفظ و قرائت به صورت حضوری خواهد بود.

    وی افزود: در صورتی که شرایط کرونایی اجازه برگزاری جشنواره را بدهد به صورت حضوری برگزار خواهد شد و شرکت‌کنندگان در تهران اسکان داده خواهند شد. اما اگر شرایط کرونایی رو به گسترش باشد، ناچار خواهیم بود جشنواره را به شیوه دیگری برگزار کنیم. در این صورت چند استان انتخاب می‌شود تا هر استان میزبان تعدادی از شرکت‌کنندگان باشد.

    طباطبایی همچنین در مورد زمان داوری رشته‌های غیر آوایی و معارفی این دوره از جشنواره گفت: تمدید زمان ارسال آثار در بخش‌های غیر آوایی باعث شد تا برنامه داوری تغییر کند، با توجه به برنامه جدید مقرر شده است تا آذرماه فرایند دریافت آثار تکمیل شود و پس از آن نوبت به داوری این آثار تصمیم‌گیری خواهد شد. جلسه شورای سیاست‌گذاری جشنواره هفته آینده برگزار و پیش‌بینی می‌شود در این جلسه در مورد داوری بخش‌های غیر آوایی تصمیم‌گیری شود.

    یادآوری می‌شود، سی و ششمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم در ۹ بخش شامل بخش‌های «آوایی»، «معارفی»، «پژوهشی»، «فناوری»، «ادبی»، «هنری»، «نهج‌البلاغه»، «صحیفه سجادیه» و «نوآفرینی‌های قرآنی» برگزار می‌شود. نفرات برتر این جشنواره به مرحله نهایی سی و ششمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان که بهار سال آینده برگزار می‌شود، راه خواهند یافت.

    جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان تا دوره بیست و چهارم به میزبانی جهاددانشگاهی برگزار می‌شد. دوره سی و ششم این جشنواره بهار سال آینده به میزبانی وزارت علوم برگزار می‌شود.

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.