حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • اصول تغذیه صحیح برای نوجوانان در ماه رمضان
    شناسه : 5173
    4
    با توجه به اینکه نوجوانان در سن رشد قرار دارند، رعایت تنوع و تعادل در استفاده از تمامی گروه‌های غذایی در ماه رمضان برای آنها بسیار مهم و ضروری است.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    نوجوانانی كه به سن تکلیف رسیده و توان جسمی كامل دارند و به عبارت دیگر وزن و قد متناسب با سن خود را دارند، بر اساس تکلیف دینی باید روزه بگیرند. البته با توجه به اینکه نوجوانان در سن رشد قرار دارند از نظر تغذیه در ماه مبارک رمضان باید اصول خاصی را رعایت کنند.

    نوجوانان روزه‌دار باید از مصرف زیاد مواد قندی و شیرین در وعده سحری اجتناب کنند. چون مصرف این مواد سبب افت قند خون شده و توانایی یادگیری آنها را در طول روز كاهش می‌دهد.

    نوجوانانی كه سال اول روزه‌داری را آغاز می‌كنند به علت گذراندن دوران رشد به توجهات بیشتری نیاز دارند. رعایت تنوع و تعادل در استفاده از تمامی گروه‌های غذایی بسیار مهم و ضروری است. منابع خوب پروتئینی «انواع گوشت، ماهی، تخم مرغ و حبوبات) باید در برنامه غذایی نوجوانان گنجانده شود.

    نوجوانان در دو وعده سحر و افطار باید به اندازه كافی گروه شیر و لبنیات مصرف کنند و با توجه به اینکه این گروه سنی علاقه خاصی به خوردن انواع هله هوله‌ها و مواد غذایی كم ارزش دارند كه فقط پر كننده معده هستند، به خصوص در ایام روزه داری باید از مصرف این مواد اجتناب شود.

    همچنین نوجوانان باید از منابع غذایی آهن و روی، ویتامین A و ویتامین B۱۲ از جمله انواع گوشت، حبوبات، تخم مرغ، شیر و لبنیات، انواع خشکبار و مغزها كه در رشد و خونسازی نقش دارند، در ایام روزه داری به مقدار كافی مصرف کنند.

    انتهای پیام

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.