حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • آموزش قرآن در سومالی زیر سایه فقر 
    شناسه : 1220
    2
    مدارس آموزش قرآن در سومالی با وجود شرایط سخت اقتصادی و اجتماعی و فقر بیشتر خانواده‌ها در این کشور کار خود را ادامه می‌دهند.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    آموزش قرآن در سومالی زیر سایه فقر 

    مدارس آموزش قرآن در سومالی با وجود شرایط سخت اقتصادی و اجتماعی و فقر بیشتر خانواده‌ها در این کشور کار خود را ادامه می‌دهند.

     

     

     

     

     

     

     

    به گزارش بعثت نیوز، علی‌رغم وضعیت ناگوار معیشتی و بهداشتی که در سومالی به عنوان یکی از فقیرترین کشورهای جهان وجود دارد، مسلمانان این کشور آموزش قرآن به فرزندان خود را با هر شرایطی ادامه می‌دهند.

    از گذشته‌های دور كتابت بر روی لوح‌های چوبی و سنگی یكی از مؤثرترین روش‌های حفظ قرآن به حساب می‌آمد و شیوه‌ای كاربردی برای حفظ قرآن در بیشتر مناطق آفریقا محسوب می‌شد. در حال حاضر هم این روش همچنان مورد استفاده در كشورهای آفریقایی است و کودکان از پنج سالگی تا ۱۸ سالگی به این روش، كل قرآن را حفظ می‌كنند.

    كودكان با استفاده از جوهر، آیات را روی سنگ یا تخته چوب می‌نویسند و با نوشتن مداوم آیات آن‌ها را به ذهن می‌سپارند.

    در حال حاضر عدم وجود یک دولت مرکزی مقتدر در کشور سومالی باعث شده که امنیت و خدمات‌رسانی در بخش‌های مختلف این کشور آفریقایی بسیار ضعیف باشد. جمعیت این کشور در حدود ۱۶ میلیون نفر است و بیش از ۹۹ درصد از مردم این کشور مسلمان هستند.

    سومالی یک کشور ساحلی است که در منطقه شاخ آفریقا در شرق آفریقا واقع شده‌است و پایتخت آن موگادیشو است. این کشور، قبلاً با نام «جمهوری دموکراتیک سومالی» شناخته می‌شد. ۹۸٪ مردم این کشور مسلمان شافعی و بقیه از ادیان مختلف هستند.

    مرزهای این کشور در غرب به اتیوپی، از شمال و نیمه غربی به جیبوتی، از جنوب غرب به کنیا، از شمال به خلیج عدن و اقیانوس هند در شرق محدود می‌گردد. در حال حاضر حاکمیت سومالی انحصاراً در حد حقوق قانونی قرار داشته و این کشور فاقد حاکمیت دولت مرکزی به رسمیت شناخته شده بوده و از هرگونه شاخص‌های مرتبط با دولت مستقل ثابت محروم است. مقامات غیررسمی در اختیار دولت‌های نهادی غیر منتخب مناطق سومالی لند، پانتلند، شورای عالی دیوان اسلامی و دولت انتقالی موقت ضعیف ولی قابل قبول سازمان ملل متحد مستقر در شهر بایدوا واقع در حدود ۲۵۰ کیلومتری شمال غرب پایتخت، موگادیشو قرار دارد. خشونت بمانند آفتی کشنده سومالی را از زمان جنگ‌های داخلی برآمده از از اخراج محمد زیادباره دیکتاتور پیشین در سال ۱۹۹۱ فرا گرفته‌است

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.