حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • نتایج مرحله دوم پانزدهمین آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن اعلام شد
    شناسه : 2049
    4
    مدیرکل آموزش و سنجش حفظ قرآن سازمان دارالقرآن ضمن اعلام خبر نتایج مرحله دوم پانزدهمین دوره آزمون شفاهی اعطای مدرک تخصصی به حافظان، از آغاز ثبت نام شانزدهمین دوره خبر داد.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    نتایج مرحله دوم پانزدهمین آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن اعلام شد

    مدیرکل آموزش و سنجش حفظ قرآن سازمان دارالقرآن ضمن اعلام خبر نتایج مرحله دوم پانزدهمین دوره آزمون شفاهی اعطای مدرک تخصصی به حافظان، از آغاز ثبت نام شانزدهمین دوره خبر داد.

    محمد رمضانی‌فر، مدیر کل آموزش و سنجش سازمان دارالقرآن، در گفت‌وگو با بعصت نیوز با اشاره به اعلام نتایج پانزدهمین دوره آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن اظهار کرد: امسال در هفته سوم آبان‌ماه، آزمون مرحله دوم پانزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم به صورت همزمان و غیر متمرکز در مراکز استان‌های سراسر کشور برگزار شد.
    وی با بیان اینکه در پانزدهمین دوره، هشت هزار و ۷۳۸ حافظ قرآن ثبت نام کردند که دو هزار و ۹۰۵ نفر حافظ ۱۰ جزء، هزار و ۲۵۰ نفر حافظ ۲۰ جزء و چهار هزار و ۵۸۳ نفر حافظ کل قرآن بودند، گفت: در رشته ۱۰ جزء تعداد شرکت‌کنندگان شامل دو هزار و ۴۹۵ زن و ۴۱۰ نفر مرد، در رشته ۲۰ جزء هزار و ۸۱ زن و ۱۶۹ مرد و در رشته حفظ کل قرآن، دو هزار و ۸۷۱ زن و هزار و ۷۱۲ مرد بوده است.
    مدیرکل آموزش و سنجش سازمان دارالقرآن افزود: در این آزمون، سه هزار و صد نفر، مجاز به شرکت در مرحله دوم آزمون شدند که هزار و ۷۵۳ نفر در آزمون حاضر و از این تعداد ۳۵۲ نفر از حفاظ موفق به دریافت مدرک درجه سه حفظ کل قرآن شدند. تعداد ۱۰۵ نفر از حفاظ دارای مدرک درجه سه که سال‌های گذشته قصد داشتند به مدارج بالاتر راه یابند و حد نصاب لازم را نیاورده بودند به همان درجه سه اکتفا کردند. ۸۱ حافظ قرآن حائز دریافت مدرک درجه چهار (حفظ ۲۰ جزء) شدند و ۱۱۱ نفر نیز حائز دریافت مدرک درجه پنج (حفظ ۱۰ جزء) و ۵۹ نفر به مرحله سوم آزمون‌، جهت دریافت مدرک درجه دو و درجه یک راه پیدا کردند.
    رمضانی‌فرد ادامه داد: در مجموع تعداد ۲۴۰ نفر از شرکت‌کنندگان آقا و ۳۶۱ نفر از قبو‌ل‌شدگان هم خانم‌های شرکت‌کننده بودند. استان‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان بیشترین شرکت‌کننده و بیشترین شهر‌های حائز دریافت مدارک حفظ را به خود اختصاص داده بودند.
    وی بیان کرد: حافظانی که به مرحله سوم راه یافته‌اند و همچنین حافظانی که حائز دریافت مدرک شده‌اند، باید کپی شناسنامه و کارت ملی به اضافه یک قطعه عکس خود را به دارالقرآن‌های شهرستان یا استان خود تحویل دهند، تا مدرک نهایی آن‌ها صادر و ارسال شود. البته نتایج اعلام شده، نتایج مقدماتی است و هنوز اعتراض‌هایی که به فرایند آزمون بوده، بررسی نشده و ممکن است، تغییراتی جزیی در این آمار اتفاق بیافتد. مدرک درجه یک تا سه به حافظان کل قرآن اعطا می‌شود که به ترتیب هم تراز دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی است و مدرک درجه چهار مربوط به حافظان ۲۰ جزء و مدرک درجه پنج ویژه حافظان ۱۰ جزء قرآن کریم است.
    مدیرکل آموزش و سنجش سازمان دارالقرآن در خصوص اثر کرونا بر این آزمون‌ها گفت: با توجه به شرایط کرونا تغییرات چندانی در آزمون امسال نداشتیم. به این معنی سال گذشته نیز همین حدود قبولی را داشتیم و شاید در حدود پنج درصد میزان قبولی‌ها تغییر داشته است و این مساله نشان می‌دهد، شرایط کرونایی تأثیری در کسانی که آمادگی داشته باشند، ندارد.
    رمضانی‌فرد اظهار کرد: با توجه به ۱۴ آزمون برگزار شده در سال‌های گذشته، در مجموع ۷۴ هزار و ۹۸۰ نفر در طول ۱۴ دوره از آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن ثبت نام کردند که از این تعداد ۲۰ هزار و ۲۸۱ نفر به مرحله دوم راه یافتند و تاکنون هشت هزار و ۹۰ نفر حائز مدارک درجه یک تا پنج شده‌اند. از این تعداد ۱۵۳ حافظ کل قرآن در مرحله سوم مدرک هم تراز کارشناسی ارشد را دریافت و در مرحله چهارم نیز تاکنون ۱۵ نفر حائز مدرک هم تراز دکتری شدند.
    وی با بیان اینکه آزمون مرحله سوم در اول اسفندماه سال‌جاری به صورت متمرکز در سازمان دارالقرآن الکریم برگزار خواهد شد، گفت: این مرحله از آزمون شامل ۱۲۰ سؤال در بخش ترجمه تخصصی قرآن کریم از ترجمه آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی و ۶۰ سؤال از کتاب قاموس قرآن تالیف آیت الله سیدعلی اکبر قرشی خواهد بود.
    حافظان قرآن برای اطلاع از نتیجه آزمون باید پس از مراجعه به پایگاه اینترنتی hefz.telavat.com، کد ملی خود را به‌عنوان رمز عبور، وارد کنند.

    انتهای پیام

    ایکنا

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.