حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • پویش دانشگاهی ترویج سبک زندگی اسلامی با محوریت کتاب «مفاتیح‌الحیات» اجرا می‌شود
    شناسه : 2396
    7
    رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری: این طرح با همکاری و مشارکت دانشگاه‌ها و نهادهای فرهنگی استان و بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسرا و حمایت و نظارت سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور برگزار می‌شود.
    ارسال توسط :
    پ
    پ
    رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری:

    پویش دانشگاهی ترویج سبک زندگی اسلامی با محوریت کتاب «مفاتیح‌الحیات» اجرا می‌شود

    این طرح با همکاری و مشارکت دانشگاه‌ها و نهادهای فرهنگی استان و بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسرا و حمایت و نظارت سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور برگزار می‌‎شود.
    رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که طرح فوق، مصوب معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی است، افزود: از جمله توصیه‌های هفت‌گانه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، موضوع «سبک زندگی» است و از طرفی از دیدگاه ایشان، تلاش غرب در ترویج سبک زندگی غربی در ایران، زیان‌های ‌جبران‎‌ناپذیر اخلاقی، اقتصادی، دینی و سیاسی به کشور و ملت وارد کرده است و مقابله با آن، اقدام جهادی، همه‌جانبه و هوشمندانه می‌‎طلبد.

    پویش دانشگاهی ترویج سبک زندگی اسلامی با محوریت کتاب «مفاتیح‌الحیات» اجرا می‌شود
    رضایی یکی از کتب ارزشمند در زمینه سبک زندگی اسلامی را کتاب ارزشمند «مفاتیح الحیات» دانست که محققان برای تالیف آن، با بررسی بیش از ۶۰۰۰ روایت، کوشیده‌اند احادیث را به صورت کاربردی برای استفاده عموم مردم و برای معنابخشی به زندگی انسانی و تصویر سبک زندگی اسلامی در ابعاد مختلف اخلاقی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در این کتاب بگنجانند و همچنین نگاه زمان‌شناسانه، سازگار و قابل تطبیق با وضعیت کنونی جهان، دیگر شاخصه مهمی است که این کتاب را از دیگر کتب متمایز می‌سازد.
    وی افزود: برنامه‌ها و فعالیت‌های متعددی در قالب این پویش همچون فعالیت گسترده در شبکه‌های اجتماعی مجاز از طریق راه‌اندازی صفحات اختصاصی پویش، تولید چندرسانه‌ای و کلیپ‌های کوتاه بر مبنای محتوای کتاب مفاتیح الحیات و انتشار مستمر آن‌ها با همکاری خبرگزاری ایکنای استان، برگزاری نشست‌های تخصصی (شامل کرسی آزاد اندیشی، میزگرد و مناظره)، تولید محتوا و انتشار ویژه نامه، تهیه گزارش و مصاحبه‌های خبری و تجلیل از مقام علمی و معنوی حضرت آیت‌الله جوادی آملی انجام خواهد شد.
    رضایی ادامه داد: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته، این طرح در مرحله اول در سطح دانشگاه‌های منطقه و حداقل تا انتهای سال ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت و برای اجرای آن از ظرفیت علمی اساتید دانشگاهی در رشته‌های مختلف و اساتید حوزوی در سطح استان و کشور و بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسرا استفاده خواهد شد.
    رئیس جهاد دانشگاهی استان مخاطب اصلی این طرح را دانشجویان، اعضای جهاد دانشگاهی و خانواده‌های آن‌ها و همچنین کارکنان و اساتید دانشگاه‌ها اعلام کرد.
    رضایی با بیان اینکه نشست‌های هماهنگی و برنامه‌ریزی این طرح از مهرماه سال ۹۹ آغاز شده است، اظهار کرد: فعالیت میدانی دبیرخانه این پویش با انتشار و بارگذاری محتواهای تولید شده همزمان با ایام الله دهه فجر و ارتباط با دانشگاه‌های منطقه برای همکاری در این طرح آغاز می‌‎شود، اظهار امیدواری کرد: با جلب حمایت و مشارکت نهادهای دانشگاهی بتوانیم نقش خود را در ترویج سبک زندگی اسلامی و مقابله با آسیب‌های فرهنگی موجود ایفا کنیم.
    وی در پایان گفت: این پویش با نام کاربری biabargardim_jchb در شبکه‌های اجتماعی قابل پیگیری و دسترسی است و همچنین شماره تماس ۰۳۸۳۲۳۲۰۰۷۰ و ۰۳۸۳۲۳۲۰۳۲۳ و شماره مجازی ۰۹۰۳۸۹۲۹۰۲۳ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۲۲۲۳۰۰۰۲۴۲ و نشانی اینترنتی www.jchb.ir برای ارتباط با دبیرخانه این پویش و دریافت نظرات و پیشنهادات دانشجویان و مخاطبان اعلام می‌شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.