حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • همکاری امور مساجد با آستان قدس رضوی/ بیش از ۱۰۰ مسجد تهران پای کار مشکلات مردم
    شناسه : 3802
    2
    معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد از اجرای طرح «عملیات محله محور، مسجد پایه» در سطح مساجد تهران خبرداد و گفت: یکی از برنامه‌ها در این راستا، طرح «میز خدمت» در بیش از ۱۰۰ مسجد استان تهران است.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

     یکی از برنامه‌های امور مساجد اجرای طرح «عملیات محله محور، مسجد پایه» است اظهارداشت: این طرح حدود یک سال است به صورت مستمر در سطح مساجد استان تهران اجرایی می‌شود که با همت ائمه جماعات و در تعامل با دیگر دستگاه‌ها همچون کمیته امداد امام خمینی (ره) و دبیرخانه کانون های خدمت رضوی، خدمات اجتماعی را در محله‌های استان تهران ارائه می‌کند.

    فعالیت ۳۸۰ مسجد تهران در شبکه جهادی محله محور

    وی افزود: در این طرح، شبکه‌ای متشکل از مساجد فعال و محوری ایجاد کردیم که در حال حاضر ۳۸۰ مسجد در آن فعال است و بنا داریم تمام برنامه‌ها و تعاملات دستگاهی برای مساجد را در این قالب پیش ببریم تا به مرور این شبکه به بلوغ برسد.

    ذاکر گفت: تلاش مرکز رسیدگی به امور مساجد بر این است که هر مسجدی با توجه به ظرفیت، منابع انسانی و مالی خود بتواند حداکثر کارکردهای خود را در محلات فعال کند و در محورهای تربیتی، فرهنگی، آموزشی به نوجوانان، جوانان و بزرگسالان آموزش و خدمات لازم را ارائه کند.

    برپایی «میز خدمت» در بیش از ۱۰۰ مسجد تهران

    معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌ها در این شبکه با همکاری بنیاد کرامت رضوی اجرایی می‌شود، گفت: طرح «میز خدمت» در بیش از ۱۰۰ مسجد استان تهران با همکاری دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی وابسته به آستان قدس رضوی راه‌اندازی شده است و در محورهای سلامت، مشاوره‌های حقوقی، خانوادگی و تحصیلی با حضور کارشناسان و خدمات پزشکی توسط پزشکان که همگی از خادمیاران حرم رضوی هستند، ارائه خدمت می‌کنند.

    وی با بیان اینکه کانون‌های خدمت رضوی وابسته به آستان قدس رضوی در هر منطقه تهران دارای شعبه است که مساجد دارای کانون با هماهنگی شعبه مربوطه و براساس سیاست‌های ابلاغی آستان فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: در قالب شبکه خادمیاری هر فردی ساعاتی را برای خدمت‌رسانی در حوزه تخصصی خود اعلام کرده است؛ دفاتر خدمت رضوی این افراد را برای خدمت به مساجد متصل می‌کنند.

    هدف اصلی ارائه خدمت کریمانه و محرومیت زدایی است

    ذاکر ادامه داد: خادمیاران رضوی در تخصص‌های مختلف مانند قرآنی، پزشکی، مشاوره ای و … برای ارائه خدمت اعلام آمادگی کرده‌اند که در کانون‌های خدمت رضوی مساجد سازماندهی می‌شوند و به ارائه خدمت می‌پردازند. هدف اصلی اجرای این طرح علاوه بر ارائه برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی، ارائه خدمت کریمانه و محرومیت‌زدایی در سطح استان تهران است که ان شاء الله به مرور در مساجد دیگر هم گسترش خواهد یافت.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.