حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • همایش قرآنی «جنات النعیم» به کار خود پایان داد
    شناسه : 2475
    4
    با حضور فعالان قرآنی اهل سنت سیستان و بلوچستان؛ همایش قرآنی «جنات النعیم» که با حضور جامعه و اساتید قرآنی اهل تسنن سیستان و بلوچستان و به همت سازمان تبلیغات، از ۱۰ اسفند در هتل انقلاب تهران آغاز شده بود، به کار خود پایان داد.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    با حضور فعالان قرآنی اهل سنت سیستان و بلوچستان؛

    همایش قرآنی «جنات النعیم» به کار خود پایان داد

    همایش قرآنی «جنات النعیم» که با حضور جامعه و اساتید قرآنی اهل تسنن سیستان و بلوچستان و به همت سازمان تبلیغات اسلامی، از دهم اسفندماه جاری در هتل انقلاب پارسیان تهران آغاز شده بود، به کار خود پایان داد.

    در این همایش فعالان قرآنی اهل سنت سیستان و بلوچستان با مسئولان سازمان‌های قرآنی و فرهنگی دیدار و گفتگو کردند.

    حجت الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی؛ حجت‌الاسلام محمد حاجی اسماعیلی مسئول اداره کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی، احمد ابوالقاسمی قاری بین‌المللی و عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این همایش با فعالان قرآنی سیستان و بلوچستان دیدار داشته‌اند.

    یکی از اهداف سازمان تبلیغات از این همایش، آشنایی قاریان اهل سنت استان سیستان و بلوچستان با اساتید و قاریان ممتاز و بین‌المللی کشور بوده است.

    بر همین اساس احمد ابوالقاسمی در گفتگویی که با قاریان و فعالان قرآنی اهل سنت سیستان و بلوچستان داشت به ارائه تکنیک‌های تلاوت قرآن پرداخته و گفت: در بحث آموزش صوت و لحن، روش‌های زیادی در کشور ما وجود دارد اما معلمی موفق است که اولویت‌ها را درک کند. اکثر افراد فکر می‌کنند اگر قاری آشنایی به مقامات داشته باشد و آهنگ را بشناسد حتماً قاری خوبی است و به همین دلیل اولویت آموزش‌های ما شده توجه به مقامات؛ این در حالی است که هر قاری که پشت تریبون قرار می‌گیرد باید ظرف ۱۰ ثانیه، خودش را به مخاطبین اثبات کند و مشخص می‌شود آیا مردم تلاوت او را دوست دارند یا ندارند.

    به گفته این قاری بین‌المللی، تلاوت حتی یک آیه از قرآن علاوه بر اینکه نیازمند حنجره آماده است، آشنایی به تکنیک‌های تلاوت را نیز لازم دارد.

    در بخشی از این همایش و در دیدار فعالان قرآنی اهل سنت سیستان و بلوچستان با عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، چهار نفر از علمای اهل سنت درباره ضرورت‌های فعالیت‌های قرآنی و توسعه دایره فعالیت‌ها به حوزه‌های جدید و مشکلاتی را که در استان سیستان و بلوچستان در حوزه قرآن با آن مواجه هستند، سخنانی بیان و پیشنهادهایی هم در این زمینه ارائه کردند.

    تسریع در صدور مجوز برای مؤسسات قرآنی از جمله درخواست‌های فعالان قرآنی سیستان و بلوچستان بود. در این نشست، همچنین بهره‌مندی مؤسسات قرآنی استان سیستان و بلوچستان از حمایت‌های مادی و معنوی تأکید شد.

    پیشنهاد برگزاری رویداد قرآنی مهمی در استان سیستان و بلوچستان با مخاطب عام از اهل تشیع و تسنن از دیگر موارد مطرح شده فعالان قرآنی اهل سنت در دیدار با عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.