حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • نهج البلاغه کتاب قطعی زندگی در حکومت مهدی(عج) موعود
    شناسه : 3121
    1
    استاد حوزه علمیه گفت: نهج البلاغه کتاب قطعی زندگی در حکومت مهدی موعود است و نهج البلاغه خوانی استراتژی بی نظیر و بی بدیل برای آماده کردن منتظران برای حکومت عدل مهدوی است.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا مهدوی ارفع در همایش مجازی فعالان مهدویت که امروز در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهار کرد: در قرآن، روایات و آنچه در کتب و مذاهب غیر اسلامی مانند مسیحیت در خصوص منجی آمده قید اصلی وجود دارد که در مباحث مهدویت از آن غفلت می شود و آن اینکه ما منتظر امامی هستیم که در کل زمین حاکم شود تا بتواند زمین را پر از عدل کند.

    وی ادامه داد: قرآن و روایات مهدویت بر این نکته تاکید کردند که ظهور و حکومت عدل مهدوی شامل تمام جهان خواهد شد و اینکه خدا دست نگه داشته تا بشریت را مفتخر به رویت این امام کند این است که آمادگی زندگی در حکومت او را ندارند.

    استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه در مباحث مهدویت توجه ها به موضوعات درجه دو و سه جلب شده است، گفت: معتقدیم تنها باقی مانده از عوامل تحقق غیبت این است که عده کسانی که فرهنگ زیست در حکومت امام معصوم را داشته باشند به حد نصاب نرسیده است، یعنی به تعداد حداقل نصاب افرادی نداریم که این فرهنگ را بدانند، بپذیرند و ملتزم باشند.

    مهدوی ارفع با تاکید بر اینکه ما با امام غائب خوب زندگی می کنیم، تصریح کرد: اما باید بررسی کنیم که آیا با امام حاضر و حاکم  می توانیم خوب زندگی کنیم؟ به اینجا که می رسیم دچار ریزش می شویم؛ ۱۱ امام معصوم همگی به دست مسلمانان شهید شدند؛ چون که امام تا زمانی که به نفع منافعشان بود خوب بود ولی به محض اینکه امام با منافع آنها تناقض پیدا کرد او را به شهادت رساندند.

    وی افزود: تا تغییر نکنیم خداوند وضع را تغییر نمی دهد و این سنت خداست، تا آماده این فرهنگ نشویم هیچ اتفاقی نمی افتاد. یک نفر مانده برای اصلاح عالم و تا اصلاح نشویم نخواهد آمد.

    استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه عدالت امام معصومی که هیچ مماشاتی در آن نیست برای خیلی ها تلخ است و تحمل آن را نخواهند داشت، گفت: حکومت شرط تحقق ظهور است و عده ای باید این فرهنگ را بشناسند، بپذیرند و در مسیر آن هزینه بدهند، نه اینکه تا جایی که مغایر با منافعشان نباشد پیش بیایند.

    مهدوی ارفع با اشاره به اینکه تکلیف امروز ما نصرت ولی است، و نصرت یعنی فرهنگ زیست با امام زمان را به مردم معرفی کنیم تا آن را بپذیرند و هزینه آن را نیز پرداخت کنند، خاطرنشان کرد: نهج البلاغه کتاب قطعی زندگی در حکومت مهدی موعود است، نهج البلاغه خوانی استراتژی بی نظیر و بی بدیل برای آماده کردن منتظران برای حکومت عدل مهدوی است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.