حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • نماز باعث نزدیک شدن انسان به قرآن می‌شود
    شناسه : 1464
    7
    سیدکریم موسوی گفت: بین همه عبادت‌ها و فرائض، بیش از همه فریضه نماز از جنس قرآن است و می‌توان گفت نماز، قرآنی است که همه روزه با آن در ارتباط هستیم.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    نماز باعث نزدیک شدن انسان به قرآن می‌شود

    سیدکریم موسوی گفت: بین همه عبادت‌ها و فرائض، بیش از همه فریضه نماز از جنس قرآن است و می‌توان گفت، قرآنی که است همه روزه با آن در ارتباط هستیم.

    نماز باعث نزدیک شدن انسان به قرآن می‌شود

     

     

     

     

     

     

    به گزارش بعثت نیوز از خوزستان‏، سید کریم موسوی، قاری و مبتهل شب گذشته ۱۲ دی‌ماه در برنامه قرآنی جمعه‌شب‌های مؤسسه قرآنی امام رضا(ع) که به صورت زنده از صفحه اینستاگرام مؤسسه پخش شد، گفت: به فرموده قرآن کریم همه ما برای عبادت خلق شده‌ایم «وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنْسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ»(ذاریات‏، ۵۶): و جن و انس را نيافريدم جز براى آنكه مرا بپرستند.

    وی اظهار کرد: از بین همه عبادت‌ها و فرائض، بیش از همه فریضه نماز از جنس قرآن و بیشتر عبارت‌هایی که می‌خوانیم از قرآن ساخته و پرداخته شده است. در آیات قرآن کریم از آن به قرآن تعبیر شده است: «وَقُرْآنَ الْفَجْرِ إِنَّ قُرْآنَ الْفَجْرِ كَانَ مَشْهُودًا»: و نماز صبح را نیز به جای آر که آن نماز به حقیقت مشهود (نظر فرشتگان شب و فرشتگان روز) است.

    موسوی ادامه داد: می‌توان گفت نماز، قرآنی که است همه روزه با آن در ارتباط هستیم. قرآنی که در نمازهای یومیه می‌خوانیم‏، قرآن واجب ما است و می‌توان گفت نمازهای یومیه، قرآن واجب است.

    این قاری قرآن ادامه داد: خداوند در قرآن کریم برای نماز شرایطی از جمله: «إِنَّ الصَّلَاةَ كَانَتْ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ كِتَابًا مَوْقُوتًا»(نساء‏ ۱۰۳) را ذکر کرده است؛ یعنی نماز حتما باید به وقت خود خوانده شود. به عبارتی ما قرآن یومیه خود را باید در موقع معین خود بخوانیم و این باعث می‌شود به قرآن نزدیک شویم. قرآن مستحب، تلاوت‌هایی است که در هر زمان می‌توانیم به آن اقدام کنیم و قرآن کریم درباره آن فرموده است: «فَاقْرَءُوا مَا تَيَسَّرَ مِنْهُ» (مزمل‏، ۲۰).

    موسوی در پایان با اشاره به آیات سوره مؤمنون و ذکر نماز به عنوان یکی از ویژگی‌های فرد مؤمن گفت: برخی نمازها از یک انسان‏‏، شهید می‌سازد‏‏، سردار سلیمانی می‌سازد. اول و آخرین ویژگی‌های یک مومن، نماز است.

    انتهای پیام

    ایکنا

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.