حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • غربت‌زدایی از صحیفه سجادیه باید در اولویت مؤسسات باشد
    شناسه : 2545
    6
    رئیس امور قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد : رئیس امور قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به کسب عنوان پایتختی «صحیفه سجادیه»، نقش مؤسسات قرآنی در ترویج صحیفه سجادیه را یادآور شد و گفت: مدیران مؤسسات غربت‌زدایی از این کتاب گران‌سنگ را در اولویت داشته باشند.
    ارسال توسط :
    پ
    پ
    مسئول گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد:

    غربت‌زدایی از صحیفه سجادیه باید در اولویت مؤسسات باشد

    غربت‌زدایی از صحیفه سجادیه در اولویت مؤسسات باشدحسین دشتی، مسئول گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، با ارائه گزارشی از عملکرد سال ۱۳۹۹ این واحد اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت، فعالیت این واحدها در قالب کمک به نیازمندان و دوخت ماسک و گان دنبال شد که در این راستا می‌توان به طرح «حس همدلی» از سوی مؤسسه امام جعفر صادق(ع) اردکان اشاره کرد که ۱۳۴ بسته گوشت تهیه و بین نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر توزیع شد.

    وی ادامه داد: همچنین مؤسسه نورالسماء با ایجاد کارگاه پویش سلامت نسبت به تهیه ماسک و گان به تعداد ۲۵ هزار عدد و توزیع بین اقشار مختلف اقدام کرد.

    دشتی از برگزاری مسابقات مختلف در مناسبت‌های ملی و مذهبی خبر داد و برگزاری مسابقه شفق «شناخت فرهنگ قرآنی» در فضای مجازی با حضور ۲۰ هزار نفر، مسابقه کتابخوانی حضرت خدیجه(س) با حضور ۱۵۴۰ نفر، برگزاری مسابقه کتابخوانی «روی دست آسمان» با حضور ۳۳۲۰ نفر، مسابقه کتابخوانی غدیر و شناخت واقعه غدیر با حضور یک هزار نفر، برگزاری مسابقه «بیرق» از طریق سامانه افق با حضور ۶۵۰۰ نفر و همکاری در برگزاری مسابقه کتابخوانی هفت شهر عشق را از جمله اقدامات در این زمینه دانست.

    وی ادامه داد: کارگاه‌های آموزشی نیز ویژه بانوان با هدف توانمندسازی بانوان در زمینه‌های مختلف با همکاری نیروی انتظامی، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد و همت مؤسسه نورالسما برگزار و در حاشیه این کارگاه نمایشگاهی با غرفه توانمندی‌های زنان، توانمندسازی بانوان در فضای مجازی، بحث و تبادل نظر در زمینه آسیب‌های اجتماعی و مشاوره خانواده‌ها و …. گشایش یافت که مورد استقبال بانوان قرار گرفت.

    مسئول قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد پالایش بیمه فعالان قرآنی، همکاری در برگزاری همایش «قرآن؛ کتاب انقلاب» و برگزاری دوره‌های آموزشی را از دیگر اقدامات دانست و گفت: در این راستا کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی در زمینه‌های مختلف اعم از تجوید، صوت و لحن، حفظ تخصصی و تثبیت حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن برگزار شده و یک هزار نفر از این دوره‌ها بهره‌مند شده‌اند.

    وی با اشاره به برگزاری مصاحبه ۷ نفر از متقاضیان تأسیس مؤسسه قرآنی و عضو جدید هیئت مؤسس از فعالیت ۶۳ مؤسسه در استان یزد زیرنظر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر  داد و گفت: اکنون دو موافقت اصولی که متقاضی تأسیس مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بودند در دستور کار قرار دارد که در صورت تأیید و صدور پروانه، تعداد مؤسسات زیر نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این استان به ۶۵ مؤسسه خواهد رسید.

    رئیس امور قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از دریافت عنوان پایتختی «صحیفه سجادیه» به این استان خبر داد و گفت: از بین شش استان کشور که متقاضی اخذ عنوان پایتخت صحیفه سجادیه بودند، استان یزد انتخاب شد که تا پایان سال ۱۴۰۰ پایتخت صحیفه سجادیه ایران خواهد بود.

    وی نقش مدیران مؤسسات قرآنی در تشویق عموم مردم برای شرکت در رشته‌ صحیفه سجادیه آزمون را یادآور شد و گفت: مدیران برای غربت‌زدایی از این کتاب گران‌سنگ نقش مؤثری دارند و امیدواریم بتوانیم فعالیت‌های در خور و شایسته‌ای در این حوزه انجام دهیم.

    وی پیگیری امور مؤسسات قرآنی، فراخوان ثبت اطلاعات کسب و کارهای فرهنگی و هنری جهت بهره‌مندی مؤسسات از حمایت دولتی و تکمیل فرم اکسل بانک اطلاعاتی موسسات قرآنی در این زمینه، برگزاری جلسه هم‌اندیشی با رؤسای ادارات شهرستان‌ها در زمینه ساماندهی مؤسسات، شانزدهمین مجمع عمومی اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت و تجلیل از هفت خیر قرآنی با حضور مدیران موسسات در تهران را از دیگر اقدامات برشمرد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.