حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • خواهش یک شهید از زائران کربلا/ عکس مرا هم با خود ببرید
    شناسه : 6139
    4
    شهید شرفخانلو می‌نویسد: چون بدون زیارت و با آرزوی زیارت کربلا از این دنیا می‌روم، خواهش می‌کنم که ان‌شاءالله بعد از آزادی کربلا عکس مرا به عنوان زائر امام حسین ( ع) به کربلا ببرید.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

     سال ۱۳۳۸ قربانعلی در روستای «آستانه علی» شهرستان خوی متولد شد. نوجوانی و جوانی او مصادف شده بود با آغاز نهضت امام خمینی(ره) و خانواده او که مذهبی بودند به واسطه انتخاب مرجع تقلیدشان، با نام امام(ره) آشنایی داشتند.

    قربانعلی همانطور که در کنار پدر فرش می‌بافت، درس می‌خواند و در فعالیت‌های انقلابی هم شرکت می‌کرد. او بعد از اتمام تحصیل شروع به تدریس در مدرسه کرد، اما با تأسیس سپاه تصمیم گرفت پاسدار شود.

    همان سال‌ها بود که شهید شرفخانلو به عنوان شهردار «چای‌پاره» انتخاب شد. با آغاز جنگ و تشکیل لشکر عاشورا به فرماندهی شهید مهدی باکری به جبهه رفت و در عملیات والفجر یک به عنوان معاون تدارکات و پشتیبانی لشکر انتخاب شد.

    سرانجام این سرباز حضرت روح الله مزد سال‌ها اخلاص و کار برای خدا را در روز ۲۲ فروردین سال ۱۳۶۲ بعد از جلسه‌ هماهنگی شورای فرماندهی لشکر گرفت؛ همان روزی که برای رساندن آب به خط مقدم، عازم خط شد و ترکش خمپاره‌ای او را تا بهشت برد.


    بخشی از وصیت نامه شهید شرفخانلو

    چون بدون زیارت و با آرزوی زیارت کربلا از این دنیا می‌روم خواهش می‌کنم که ان‌شاءالله بعد از آزادی کربلا عکس مرا به عنوان زائر امام حسین ( ع)، بزرگ آموزگار شهادت به کربلا برده و در زیر پای امام ( ع) نصب نمائید و در زیرش جمله (با آرزوی زیارت تو شهید شدم یا حسین) را بنویسید.
    قربانعلی شرفخانلو

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.