حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • به دنبال تقویت گروه های فعال اجتماعی و اردوهای سازندگی هستیم
    شناسه : 6307
    3
    مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و جامعة المصطفی العالمیه به‌منظور توسعه اردوهای سازندگی و مشارکت‌های اجتماعی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    حجت‌الاسلام کریمی قدوسی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری حوزه و جامعة المصطفی، گزارشی از تأسیس گروه مشارکت‌های اجتماعی و سازندگی در جامعةالمصطفی ارائه کرد و گفت: گروه مشارکت‌های اجتماعی و سازندگی جامعة المصطفی مبتنی بر تلاش‌های طلاب المصطفی و باهدف ارائه خدمات عمومی و سازندگی پایه‌گذاری شده است.

    معاون فرهنگی تربیتی جامعة المصطفی در ادامه بابیان این‌که در اردوی سازندگی که در ابتدای سال و عید نوروز به‌صورت مشترک میان طلاب حوزه و جامعة المصطفی برگزار شد به موفقیت‌های خوبی دست‌یافته‌ایم، اظهار داشت: مجموع طلاب جامعةالمصطفی پای به‌پای طلاب حوزه در این برنامه‌ها مشارکت فعال و مثال‌زدنی را خلق نمودند.

    وی بر لزوم استمرار و تقویت مشارکت اجتماعی و برپایی اردوهای سازندگی در میان المصطفائیان تأکید کرد و گفت: همکاری حوزه‌های علمیه و جامعه المصطفی در بخش تقویت مشارکت‌های اجتماعی در هم‌افزایی ظرفیت‌های حوزه و جامعه المصطفی از منظر مدیریتی و برنامه‌ریزی‌ها اثرات ارزشمندی را به دنبال خواهد داشت.

    معاون فرهنگی تربیتی جامعة المصطفی بابیان اینکه در کنار برنامه‌ریزی و پشتیبانی از اردوهای سازندگی داخل کشور، به دنبال تقویت گروه‌های فعال مشارکت‌های اجتماعی و اردوهای سازندگی در عرصه بین‌الملل هستیم، تصریح کرد: ظرفیت بین‌المللی جامعةالمصطفی، بسترهای گسترش مشارکت‌های اجتماعی و اردوهای سازندگی در عرصه جهانی را تسهیل می‌کند.

    حجت‌الاسلام کریمی قدوسی برگزاری اردوهای پژوهشی با حضور طلاب و اساتید را از دیگر برنامه‌ریزی‌های پیش رو معاون فرهنگی تربیتی جامعةالمصطفی برشمرد و اذعان داشت: امیدواریم بتوانیم در سایه‌سار حمایت‌های مسئولان دو مجموعه حوزه و جامعةالمصطفی و نیز تلاش و مجاهدت همکاران، شاهد توسعه و پیشرفت در زمینهٔ مشارکت‌های اجتماعی و اردوهای سازندگی عرصه بین‌الملل باشیم.

    لزوم توسعه همکاری‌های حوزه علمیه و جامعه المصطفی در تمام بخش‌ها

    حجت‌الاسلام علیزاده نیز در ادامه این جلسه ضمن تقدیر از تلاش المصطفائیان، خدمت در مسیر اعتلای اسلام ناب را بزرگ‌ترین افتخار تلاشگران مسیر الی الله توصیف کرد و ابراز داشت: همکاری، همراهی و هم‌افزایی طلاب و دانش‌پژوهان ایرانی و غیر ایرانی تأثیرات ارزشمندی بر اعتلای روحیه مشارکت اجتماعی در میان حوزویان خواهد داشت.

    مسئول حوزه ریاست مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خدمت به خلق خدا را از والاترین تأکیدات مبانی دینی عنوان کرد و یادآور شد: مشارکت اجتماعی حوزه و جامعةالمصطفی را می‌توان به سمت مشارکت‌های آموزشی و پژوهشی نیز سوق داد.

    وی افزود: در عین تقویت همکاری در حوزه‌های آموزشی ازجمله بحث زبان‌آموزی، می‌توان در مباحث تخصصی چون؛ فقه معاصر نیز کارگروه‌های مشترکی را در میان طلاب حوزه و جامعة المصطفی تشکیل داد.

    وی در بخش پایانی سخنان خود از اهتمام معاونت فرهنگی تربیتی جامعةالمصطفی در توسعه همکاری‌های حوزه و جامعةالمصطفی در تمام بخش‌ها تقدیر نمود.

    اهمیت فعال‌سازی ظرفیت‌های مردمی در اردوهای سازندگی طلاب

    حجت‌الاسلام زارع نیز در ادامه گزارشی از تدوین آئین‌نامه اردوهای سازندگی جامعةالمصطفی ارائه کرد و ابراز داشت: عقد تفاهم‌نامه همکاری المصطفی و حوزه در راستای اردوهای سازندگی، گام جدیدی برای ایجاد نشاط همگانی در مشارکت‌های اجتماعی و اردوهای سازندگی است.

    وی جهش معرفتی و تقویت ازخودگذشتگی مشارکت‌کنندگان را از مهم‌ترین دستاوردهای معرفتی اردوهای سازندگی ذکر کرد و یادآور شد: در کنار ایجاد نشاط و روحیه مشارکت اجتماعی، باید مقدمات حضور و خدمت‌رسانی اجتماعی طلاب در استان‌هایشان نیز موردتوجه قرارگرفته، مردم هر استان طعم حضور روحانیون بومی را در کنار فعالان بین‌المللی بچشند.

    حجت‌الاسلام زارع بابیان این‌که طلاب ایرانی در اردوهای سازندگی مشترک بافرهنگ ملل آشنا می‌شوند، گفت: نیاز است تا در فرایند اردوهای جهادی، از ظرفیت‌های مردمی برای خلق همیاری و همکاری فراگیر و پویا در مشارکت‌های اجتماعی و سازندگی بهره‌مند شویم.

    فعال‌سازی ظرفیت‌های بین المللی، آموزشی و پژوهشی مشارکت‌های اجتماعی

    حجت‌الاسلام علیخانی مسئول دبیرخانه هماهنگی گروه‌های جهادی حوزه نیز گزارشی از فرایند خدمت‌رسانی و گسترش فعالیت‌های اجتماعی و سازندگی در حوزه ارائه کرد و بابیان این‌که با همکاری معاونت فرهنگی جامعة المصطفی، تمام محدودیت‌های همکاری برداشته‌شده است، خاطرنشان کرد: به‌منظور فعال‌سازی حداکثری ظرفیت‌های بین‌المللی و تقویت مباحث آموزشی و پژوهشی و نیز تبادل ظرفیت‌های انسانی دو طرف، نیازمند عقد تفاهم‌نامه همکاری هستیم.

    وی ایجاد همیاری و همکاری در فعالیت‌های اجرایی را ضرب ظرفیت‌ها دانست و خاطرنشان کرد: فعال‌سازی ظرفیت‌های سایر مجموعه‌های حوزوی و جامعة المصطفی در مسیر مشارکت‌های اجتماعی و برپایی قرارگاه‌های سازندگی مشترک ازجمله رویکردهای این تفاهم‌نامه همکاری است.

    حجت‌الاسلام علیخانی بابیان این‌که در اردوهای سازندگی مشترک حس فعالیت‌های بین‌المللی در میان طلاب تقویت‌شده است، اظهار داشت: الگوبرداری طلاب جامعةالمصطفی از فعالیت‌های سازندگی برای ارائه خدمات اجتماعی در کشورشان از مهم‌ترین ثمرات این مشارکت‌هاست.

    بهره‌گیری از دانش مدیریت اردوهای سازندگی در جهت‌دهی به فعالیت گروه‌های طلاب

    حجت‌الاسلام رضایی نیز تقویت اردوهای سازندگی را یکی از نقاط برجسته بیانه گام دوم انقلاب اسلامی و تأکید رهبر فرزانه انقلاب عنوان کرد و ابراز داشت: برداشتن گام دوم نیازمند طی مقدمات و ابزاری است که در کنار خودسازی و تقویت روحیه مشارکت اجتماعی تعریف می‌گردد.

    وی تعریف مدل‌های تخصصی بانوانی برای تقویت مشارکت‌های اجتماعی بانوان طلبه را مهم ارزیابی نمود و یادآور شد: نیاز است تا ناظر به ظرفیت‌های بانوانی، عرصه‌های مشارکت اجتماعی بانوان طلبه بازتعریف گردد.

    حجت‌الاسلام رضایی با اشاره به این‌که در اردوهای سازندگی تربیت طرفینی شکل می‌گیرد، اظهار داشت: در اردوهای سازندگی و مشارکت‌های اجتماعی خدمت‌رسان و دریافت‌کننده خدمت هر دو در مسیر ارتقا بنیه‌های معرفتی و اخلاقی قرار می‌گیرند.

    وی بر اهمیت فراگیری دانش مدیریت اردوهای سازندگی از منظر حوزه‌های علمیه تأکید کرد و یادآور شد: نیاز است تا مدیریت‌های استانی حوزه، کارگروه عرصه سازندگی و مشارکت اجتماعی را به‌منظور جهت‌دهی درست به فعالیت گروه‌های طلاب، تأسیس نمایند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.